تنش در شرق اوکراین بازهم قربانی گرفت

تنش در شرق اوکراین بازهم قربانی گرفت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دست کم چهار نفر در جریان حملاتی در شرق اوکراین جان باختند. مرگ این چهار نفر توسط سازمان همکاری و امنیت اروپا تایید شده است. جدایی طلبان اوکراین می

آگهی

دست کم چهار نفر در جریان حملاتی در شرق اوکراین جان باختند. مرگ این چهار نفر توسط سازمان همکاری و امنیت اروپا تایید شده است.

جدایی طلبان اوکراین می گویند این افراد در یک ایست بازرسی در منطقۀ اولنیوکا توسط ارتش گلوله باران شده اند اما مقامات ارتش اوکراین نقش داشتن در این حملات را تکذیب می کنند. یک خبرگزاری اوکراینی نزدیک به روسیه تعداد کشته شدگان را شش نفر عنوان کرده است.

ادوارد باسورن، یکی از فرماندهان جدایی طلبان در توضیح این حملات می گوید: «پیش از حمله یک پهپاد ارتش اوکراین در منطقه دیده شده بود. به نظر می رسد که حمله علیه غیرنظامیان برنامه ریزی شده بود. فرماندهانی که دستور این حمله را صادر کرده اند نمی توان از آنها با نام انسان یاد کرد.»

همزمان، مقامات اوکراین نیز از مرگ چهار نفر دیگر در جریان انفجار دو اتومبیل در منطقۀ نووتریوتسکی
خبر می دهند.

ارتش اوکراین می گوید این اتومبیل ها یا از سوی جدایی طلبان هدف قرار گرفته اند یا بر اثر عبور از روی مین منفجر شده اند. هشت نفر نیز در این حادثه مجروح شده اند.

از زمان آتش بس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین در سپتامبر ۲۰۱۵ تاکنون، این حملات و انفجارها بیشترین تلفات را از میان غیرنظامیان برجای گذاشته است.

تنش در شرق اوکراین و جنگ داخلی در این منطقه میان ارتش و جدایی طلبان از آوریل ۲۰۱۴ آغاز شده و تاکنون دست کم ۹۲۰۰ نفر جان خود را در این میان از دست داده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

زلنسکی دبیر شورای امنیت اوکراین را برکنار کرد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

شورای اتحادیه اروپا با اهدای کمک ۵ میلیارد یورویی به ارتش اوکراین موافقت کرد