اعتراض مردم آلمان به پیمان تجاری دو سوی اقیانوس اطلس در آستانه سفر باراک اوباما

اعتراض مردم آلمان به پیمان تجاری دو سوی اقیانوس اطلس در آستانه سفر باراک اوباما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزار معترض روز شنبه و در آستانه سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به آلمان، به خیابانهای شهر هانوفر آمدند. پلیس آلمان شمار معترضان را

آگهی

هزار معترض روز شنبه و در آستانه سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به آلمان، به خیابانهای شهر هانوفر آمدند. پلیس آلمان شمار معترضان را ۳۵ هزار نفر و سازمانهای برگزار کننده ۹۰ هزار نفر اعلام کرده اند.

آنها به پیمان تجارت دوسوی اقیانوس اطلس یا پیمان تجاری و سرمایه گذاری ترنس آتلانتیک موسوم به «تی تی آی پی» معترضند و معتقدند این توافقنامه منجر به کاهش سطح دستمزدها و عدم رعایت قوانین داخلی توسط شرکتهای چندملیتی می شود و محیط زیست و استانداردهای زندگی در اروپا را به خطر خواهد انداخت.

سیمون پیتر، از رهبران حزب سبز می گوید: «ما اینجا هستیم تا نگرانیمان را به همه نشان دهیم. هم نگرانی مردم آلمان و تمام اروپایی ها را و هم نگرانی مردم آمریکا را. ما با جامعه مدنی آمریکا همراهیم و این پیام ما به آقای اوباماست.»

هانی جرمن، یک فعال ضد جهانی سازی نیز می گوید: «افراد و سازمانهای غیردولتی بسیاری توانسته اند این اسناد را ببینند، مثلا نسخه انگلیسی این توافق را. به وضوح دیده شده که موضوعاتی که باعث نگرانی هستند تنها شایعه نبوده و واقعیت داشتند. مثلا اینکه شرکتها از حقوق ویژه ای برخوردار، مذاکرات ویژه ای انجام و اصول احتیاطی حذف خواهند شد. اینها حقیقت دارند.»

قرار است روز یکشنبه با حضور باراک اوباما، بزرگترین نمایشگاه صنعتی جهان در شهر هانوفر افتتاح شود.

آقای اوباما همچنین امیدوار است در این سفر بتواند این پیمان بحث انگیز را نهایی کند. او و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هر دو مدافع این پیمان بوده و اجرای آن را منجر به توسعه کسب و کار می دانند و به همین دلیل در این سفر، گروهی از نمایندگان شرکتهای آمریکایی نیز آقای اوباما را همراهی می کنند. آنها امیدوار به تسخیر بازارهای جدیدی، خارج از مرزهای آمریکا و در قاره سبز هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مذاکرات مربوط به قرارداد جدید تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و آمریکا از سر گرفته شده است

ترکیه، ایران و مراکش برای ایفای نقش پررنگ‌تر در منطقه ساحل صحرای آفریقا با هم رقابت می‌کنند

چرا توافق آمریکا و تایوان را باید سیاسی و نه تجاری و اقتصادی دانست؟