سه نخست وزیر بریتانیا از ملکه الیزابت می گویند

سه نخست وزیر بریتانیا از ملکه الیزابت می گویند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همزمان با جشنهای نود سالگی ملکه الیزابت در بریتانیا، نخست وزیران فعلی و سابق این کشور درباره شخصیت و جایگاه او در صحنه سیاسی و تاریخی این کشور اظهار

آگهی

همزمان با جشنهای نود سالگی ملکه الیزابت در بریتانیا، نخست وزیران فعلی و سابق این کشور درباره شخصیت و جایگاه او در صحنه سیاسی و تاریخی این کشور اظهار نظر کرده اند. ملکه الیزابت که در سال ۱۹۵۲ به سلطنت رسیده، تا کنون شاهد فعالیت دوازده نخست وزیر بوده است.

دیدوید کامرون، نخست وزیر فعلی بریتانیا درباره ملکه الیزابت می گوید: «در این عصر جدید الیزابتی که شاهد تغییرات گسترده ای بوده، علیا حضرت ثبات خود را حفظ کرده و اساس استواری ملت ما، ممالک همسود، و در مواردی کل دنیا بوده است. الیزابت ملکه ما است و ما بی نهایت به وجود او مفتخر ایم.»

تونی بلر، نخست وزیر سابق نیز درباره ملکه بریتانیا می گوید: «من فکر می کنم شیوه گام به گام او برای مدرن کردن نهاد سلطنت، بدون خدشه وارد کردن به اعتبار آن، بسیار برازنده بوده است. به نوه های او نگاه کنید، پرنس ویلیام و پرنس هری، در جایگاه درخوری قرار گرفته اند و نحوه رفتارشان متناسب با این جایگاه و واقعاً برازنده است.»

جان میجر، دیگر نخست وزیری که در دوره ملکه الیزابت تشکیل کابینه داده، درباره او می گوید: «ملکه باهوش و مهربان است، فهم و شعور چشمگیری دارد، همه آن محاسنی را دارد که معمولاً به بریتانیایی ها نسبت می دهند. اگر بنا باشد ویژگی های بهترین فرد برای سلطنت بر بریتانیا را معرفی کنیم، فکر می کنم آن فرد ویژگی هایی دقیقاً شبیه ملکه الیزابت خواهد داشت.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اف‌بی‌آی نقشه ترور ملکه الیزابت دوم در سفر به آمریکا را پس از ۴۰ سال فاش کرد

رکورددار طول دوره سلطنت در جهان کدام پادشاهان بودند و هستند؟

عکس دستکاری شده دیگری از کیت میدلتون؛ همسر ولیعهد با تصویر ملکه بریتانیا چه کرده است؟