از بازداشت سه مظنون حملات پاریس تا تعطیلی چند ساعته فرودگاه بروکسل

از بازداشت سه مظنون حملات پاریس تا تعطیلی چند ساعته فرودگاه بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نیروهای ویژه پلیس بلژیک روز سه شنبه و در جریان بازرسی از یک واحد مسکونی در محله «اُوکل» در جنوب بروکسل سه نفر را بازداشت کردند. به گفته دادستانی

آگهی

نیروهای ویژه پلیس بلژیک روز سه شنبه و در جریان بازرسی از یک واحد مسکونی در محله «اُوکل» در جنوب بروکسل سه نفر را بازداشت کردند. به گفته دادستانی بازجویی از این سه نفر در ارتباط با حملات ماه نوامبر پاریس در جریان است.

همزمان، دادستانی فدرال بلژیک برای دو نفر از مظنونان حملات بروکسل که پیش تر بازداشت شده بودند، کیفرخواست صادر کرد.

اسماعیل و ابراهیم ف دو برادری هستند که رسانه های بلژیک می گویند آپارتمان خود را برای استفاده خالد البکراوی، عامل حمله متروی بروکسل مهیا کرده بودند و بعد از حملات هم این واحد مسکونی را بلافاصله تخلیه کردند.

پیش تر، پلیس با یورش به این واحد مسکونی تخلیه شده در محله «اِتِربِک»، سعی کرده بود اطلاعات بیشتری در مورد عاملان حملات مرگبار بروکسل بدست آورد.

یکی از همسایه های خالد البکراوی درباره شخصیت او می گوید: «آدم با حالی به نظر می آمد. یک طورهایی دوست داشتنی بود. همیشه سلام و احوال پرسی می کرد و مثلا می گفت چه قدر امروز هوا خوب است. گفتن این حرفها الان آدم را به ترس می اندازد… نزدیک ما بود و ما نفهمیدیم.»

از سوی دیگر فرودگاه بین المللی «زاوِنتِم» بروکسل تنها ده روز پس از بازگشایی، دوباره به دلیل تهدیدات تروریستی، روز سه شنبه دستکم برای چند ساعت تعطیل شد. یک خودروی مشکوک پارک شده در محوطه دلیل بسته شدن فرودگاه اعلام شده است.

اعتصاب همزمان کارکنان برج مراقبت نیز ترافیک هوایی این فرودگاه را بیش از پیش مختل کرد و پروازهای بسیاری لغو یا با تاخیرهای چند ساعته انجام شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عامل کشتن دو شهروند سوئدی در بروکسل در پی تیراندازی پلیس بلژیک کشته شد

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند