نخست وزیر یونان رفتار خشن پلیس مقدونیه با پناهجویان را مغایر با تمدن اروپا خواند

نخست وزیر یونان رفتار خشن پلیس مقدونیه با پناهجویان را مغایر با تمدن اروپا خواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رفتار خشونت آمیز پلیس مقدونیه با پناهجویان اردوگاه ایدومنی در مرز این کشور با یونان انتقادهایی را به همراه داشته است. فعالان حقوق بشر و کمیساریای

آگهی

رفتار خشونت آمیز پلیس مقدونیه با پناهجویان اردوگاه ایدومنی در مرز این کشور با یونان انتقادهایی را به همراه داشته است. فعالان حقوق بشر و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد استفاده از گاز اشک آور توسط پلیس مقدونیه را محکوم کرده اند.

الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان هم با محکوم کردن اقدام پلیس کشور همسایه آن را مغایر با تمدن اروپا خواند و گفت: «این رفتار مایه ننگ تمدن اروپا و کشورهایی است که می خواهند بخشی از تمدن اروپا باشند. از مقام های اروپایی و سازمان های بین المللی از جمله کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل انتظار دارم که درباره آنچه روز گذشته روی داد واکنش نشان دهند.»

تنش میان پناهجویان و پلیس مرزی مقدونیه روز یکشنبه پس از تجمع نزدیک به پانصد پناهجو پشت حصارهای مرزی روی داد. انتشار شایعاتی در اردوگاه ایدومنی مبنی بر باز شدن مرز موجب این تجمع شده بود. پناهجویان خواستار باز شدن مرز بودند. شماری از آنها اقدام به بریدن سیم های خاردار کردند. پلیس مقدونیه برای متفرق کردن پناهجویان از گاز اشک آور، گاز فلفل و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد. این درگیری ها موجب مصدومیت دست کم ۲۶۰ نفر از جمله زنان و کودکان شد. در همین حال پلیس مقدونیه استفاده از گلوله پلاستیکی را انکار کرده اما گفته های شاهدان عینی ادعای پلیس مقدونیه را رد می کند.

در پی یک روز ناآرام سرانجام آرامش به اردوگاه ایدومنی بازگشت و بخشی از مصدومان درمان شدند.

با بسته شدن مسیر بالکان در ماه فوریه، بیش از یازده هزار نفر در اردوگاه ایدومنی در انتظار برچیده شدن سیمهای خاردار در مرز یونان و مقدونیه هستند. توافق ماه گذشته آنکارا و بروکسل بر سر بازگرداندن پناهجویانی که از طریق ترکیه وارد خاک یونان شده اند هم موجب نگرانی بیشتر پناهجویان اردوگاه ایدومنی نسبت به سرنوشتشان شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش تنش در ایدومنی با بسته شدن مرز مقدونیه

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

اولین بار در یک کشور مسیحی ارتدوکس؛ پارلمان یونان لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای می‌گذارد