از نزدیک با زنان کردی که با داعش می جنگند

از نزدیک با زنان کردی که با داعش می جنگند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نقش برجسته پیشمرگه ها در هدایت ارتش عراق و شجاعت سربازان زن کرد، ما را بر آن داشت تا این روزها که نبرد با داعش وارد مرحله جدیدی شده است، گزارشی در

آگهی

نقش برجسته پیشمرگه ها در هدایت ارتش عراق و شجاعت سربازان زن کرد، ما را بر آن داشت تا این روزها که نبرد با داعش وارد مرحله جدیدی شده است، گزارشی در این مورد تهیه کنیم. خبرنگار یورونیوز به یکی از پادگانهای نزدیکی کرکوک رفته تا ما را بیشتر با اهداف زنان مبارز کرد آشنا کند.

زهره زهران، رهبر یگان ویژه زنان وابسته به «پارت آزادی کردستان»، نزدیک به حزب دمکرات کردستان عراق و گروه های استقلال طلب کردستان ایران درباره ماموریت نیروهای تحت فرمانش بیشتر توضیح می دهد.

او می گوید: «این وظیفه هر انسانی است که با چنین دشمنی ، سازمان تروریستی داعش، مبارزه کند. من اینجا در کنار برادران و خواهران مبارزم، تحت فرمان پیشمرگه ها هستم. هدف ما نقش ایفا کردن در دفاع از سرزمینمان، میهنمان و خانه هایمان است.»

سن زنان جوان این یگان ویژه اغلب بین ۱۸ تا ۲۸ سال است، فعالیت آنها داوطلبانه است و با به خطر انداختن جانشان کمک مالی با امتیاز خاصی هم عایدشان نمی شود. به زعم آنها، خدمت به میهن چیزی نیست که در ازای آن چیزی طلب کرد.

یکی از آنها می گوید: «آمدن به اینجا انتخاب خودم بود. چیزی فرق نکرده زنها زن می مانند و مردها، مرد. تفاوت چشمگیری هم در زندگی روزمره ما بوجود نیامده است. ولی در خط مقدم همه مثل هم هستیم. احساس غرور می کنم که اینجا در حال جنگیدنم در حالیکه بعضی از مردها ترجیح داده اند در خانه بمانند و تلاشی عیله این گروه تروریستی نکرده اند.»

چیزی که مشهود است اینکه این زنها از مرگ ابایی ندارند. آنها برای دفاع از سرزمینشان آماده اند تا آخرین قطره خون بجنگند. آموزش های فشرده نظامی را پشت سر گذاشته اند و قاعدتا نیاید در نبردها اسیر نیروهای داعش شوند. دختران جوانی که داعش با اسیر کردن آنها می تواند نقشه های شوم دیگری را نیز اجرا کند. برداشت خاص داعش از مذهب راه تجاوز و سوء استفاده جنسی از «اسرای جنگی» را هموارتر کرده است.

محمد شیخ ابراهیم، خبرنگار اعزامی یورونیوز: «انگشتان ظریفی که ماشه تفنگ را می چکانند و مسئولیتی خطیر بر روی شانه های آنها در نبرد با داعش و فرصتی برای انتقام خون زنهایی که قربانی تجاوزات داعش شده اند… همه اینها موجب شده تا آزادی کامل از دست داعش، مصمم و استوار به نبرد ادامه دهند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عراق؛ کشف سلاح های جدید از داعش توسط نیروهای ویژه کرد

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند