ریشه‌های مناقشه قره‌باغ، چشم‌انداز صلح در منطقه

ریشه‌های مناقشه قره‌باغ، چشم‌انداز صلح در منطقه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied
آگهی

درگیری‌های اخیر در قره‌باغ شدیدترین نقض آتش‌بس میان دولت آذربایجان، جمهوری خودخوانده قره‌باغ و دولت ارمنستان در دو دهه گذشته بود. آتش‌بسی که در سال ۱۹۹۴ به بیش از دو سال درگیری قومی با بیش از ۳۰ هزار کشته و صدها هزار آواره پایان داد.

دور اخیر درگیری‌های قره‌باغ فعلا و با پذیرش آتش‌بس از سوی دو طرف منازعه پایان یافته است. قرار است ایران در ماه آینده میزبان نشستی میانجیگرانه برای پایان دادن به اختلافات با حضور نمایندگان ارمنستان و آذربایجان باشد.

در برنامه این هفته «همراه با یورونیوز»، دیدگاه‌های شما مخاطبان را با حبیب حسینی فرد، نویسنده، تحلیلگر سیاسی و کارشناس روابط بین‌‌الملل و وارتان ووسکانیان، رئیس کرسی ایران‌شناسی دانشگاه ایروان در میان گذاشتیم. این برنامه را ببینید.

همچنین می‌توانید نسخه شنیداری این برنامه را بشنوید:

برنامه «همراه با یورونیوز» هر پنجشنبه منعکس کننده نظرات کاربران و مخاطبان یورونیوز در مورد مسائل مهم روز است. این برنامه از طریق گوگل هنگ‌اوتز ضبط و به طور زنده در یوتیوب و وب‌سایت یورونیوز پخش می‌شود. برای شرکت در این برنامه صفحه‌های اجتماعی یورونیوز در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید و یا با نشانی ایمیل hamrah@euronews.com تماس بگیرید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه با انعقاد قراردادهای نظامی با ارمنستان قدم در حیاط خلوت روسیه می‌گذارد

پیوند نظامی در سفر تاریخی وزیر دفاع فرانسه به ارمنستان؛ «آذربایجان برای جنگی تمام عیار آماده می‌شود»

ارامنه: مصیبت‌هایی که بر ما در قره‌باغ رفت و می‌رود «نسل‌کشی جدیدی» است که جهان تنها نظاره‌گر آن است