قهرمانی تیمی فرانسه در رقابتهای جودوی ترکیه

قهرمانی تیمی فرانسه در رقابتهای جودوی ترکیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز سوم و پایانی مسابقات جودوی جایزه بزرگ سامسون ترکیه روز یکشنبه در پنج وزن باقیمانده برگزار شد و طی آن فرانسوی ها با کسب دو مدال طلای دیگر، از نظر

آگهی

روز سوم و پایانی مسابقات جودوی جایزه بزرگ سامسون ترکیه روز یکشنبه در پنج وزن باقیمانده برگزار شد و طی آن فرانسوی ها با کسب دو مدال طلای دیگر، از نظر تیمی قهرمان شدند.

باضافه ۱۰۰ کیلوی مردان

در باضافه ۱۰۰ کیلوی مردان این کاروان جودوی فرانسه بود که یک طلای دیگر به مجموعه مدال های خود افزود. تِدی پینه و لِوانی ماتیاشویلی روی تاتامی حاضر شدند. جودوکار فرانسوی که دو اخطار شیدو را به حریف گرجستانی خود تحمیل کرده بود در ثانیه های پایانی مبارزه، با امتیاز یوکو کار را یکسره کرد و طلا را بر گردن آویخت.
آدم اوکراشویلی دیگر جودوکار گرجستانی این وزن به همراه رافائل سیلوای برزیلی برنز گرفتند.

منهای ۱۰۰ کیلوی مردان

اما در منهای ۱۰۰ کیلوی مردان، بکا گوینی یاشویلی از گرجستان که مرد شماره یک دنیا را از گردونه رقابتها حذف کرده بود، در فینال به مصاف رافائل بوزاکارینی از برزیل رفت. جودوکار گرجستانی با اجرای فن کوشی وازاری و امتیاز یوکو از حریف برزیلی خود پیش افتاد و برتری خود را تا پایان حفظ کرد تا یک طلای ارزشمند در این مسابقات نصیب گرجستان شود.
جودوکاران مجارستان و مغولستان در این وزن مشترکا سوم شدند.

منهای ۹۰ کیلوی مردان

در وزن منهای ۹۰ کیلو، محمدعلی مهدی اُف از جمهوری آذربایجان و خوسِن خالمورزائف از روسیه برای کسب مدال طلا با هم مبارزه کردند. هنوز یک دقیقه از آغاز مبارزه نگذشته بود که هر دو جودوکار به علت کم کاری اخطار گرفتند. در ادامه داوران بدلیل کم کاری مهدی اُف را مستحق اخطار دوم دانستند. هر دو جودوکار باز هم اخطار کم کاری گرفتند تا در پایان خالمورزائف با اخطار کمتر، مدال طلای این وزن را به گردن بیاویزد.
تیاگو کمیلوی برزیلی و دیلشود چُریف ازبکستانی هم برنزهای این وزن را تصاحب کردند.

منهای ۷۸ کیلوی زنان

در فینال ۱۰۰ درصد فرانسوی وزن منهای ۷۸ کیلوی زنان، مادلِن مالُنگا و اُدره چومئو روی تاتامی حاضر شدند. چومئو از همان ابتدا حمله را در دستور کار قرار داد و با امتیاز وازاآری پیش افتاد ولی در ادامه چهار بار اخطار گرفت تا مدال طلا از آن هموطنش مادلِن مالُنگا شود.
یانگ سُل از کره شمالی و مارتا تُرت مِرینو از اسپانیا در این وزن مشترکا برنز گرفتند.

باضافه ۷۸ کیلوی زنان

اما در باضافه ۷۸ کیلوی زنان، مدال طلا به جودوکاری از کره جنوبی رسید. جیون کیم در فینال به مصاف ملیسا مُخیکا رفت. مُخیکای پورتوریکویی که با حذف رقبای نامدار خود، شگفتی ساز روز پایانی لقب گرفته بود، تنها به خاطر دریافت اخطار «شیدو» بعد از حریف، از رسیدن به مدال طلا بازماند.
مارین اِرب از فرانسه و سویتلانا یارُمکا از اوکراین هم مشترکا سوم شدند.

چهره برتر روز

چهره برتر روز پایانی بِکا گوینی یاشویلی از گرجستان بود که در نیمه نهایی با اجرای یک فن تماشایی اِلمار قاسموف از جمهوری آذربایجان را از گردونه رقابتها حذف کرد.

شگفتی ساز روز

شگفتی ساز روز پایانی را باید ملیسا مُخیکا دانست که در وزن باضافه ۷۸ کیلوی زنان خوش درخشید و در عین ناباوری به مبارزه نهایی صعود کرد. این جودوکار ۳۳ ساله اهل پورتوریکو در نهایت به مدال نقره بسنده کرد و جیون کیم کره ای طلا گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات گرنداسلم تنیس ملبورن شد

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت