رُزبرگ دومین مسابقه فصل فرمول یک را هم فتح کرد

رُزبرگ دومین مسابقه فصل فرمول یک را هم فتح کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

برنامه این هفته سرعت را با دومین مسابقه فصل موتو جی پی در آرژانتین آغاز می کنیم. خورخه لورنزو نخستین مسابقه فصل را در قطر فتح کرد اما در آرژانتین

آگهی

برنامه این هفته سرعت را با دومین مسابقه فصل موتو جی پی در آرژانتین آغاز می کنیم. خورخه لورنزو نخستین مسابقه فصل را در قطر فتح کرد اما در آرژانتین مسابقه را از خط سوم آغاز کرد. آیا او موفق خواهد شد برای نخستین بار در پیست «ترماس دی ریو اوندو» به قهرمانی برسد؟

قهرمانی مارک مارکز در مسابقه جایزه بزرگ آرژانتین

مارک مارکز رقابتهای موتوجی پی جایزه بزرگ آرژانتین را به نام خود ثبت کرد. این موتورسوار اسپانیایی تیم هوندا که در مسابقه تعیین خط هم حائز بهترین زمان شده بود، با این پیروزی صدرجدول رده بندی فصل را در اختیار گرفت تا در ۲۳ سالگی راهش برای سومین قهرمانی جهان هموارتر شود. او با ثبت زمان ۳۴ دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۶۲۸ هزارم ثانیه و حدود ۸ ثانیه اختلاف با رُسی از تیم یاماها، با اقتدار ۲۵ اُمین عنوان خود در مسابقات جایزه بزرگ را بدست آورد.

اما والنتینو رُسی که این هفته ۲۰ ساله شدن حضورش در رقابتهای جایزه بزرگ را جشن گرفته با بهره از سانحه ای که در دور آخر بین آندریا دویتسیونه و آندریا یانونه، موتورسواران ایتالیایی تیم دوکاتی پیش آمد، جایگاه دومی را از آن خود کرد و ۲۰ امتیاز ارزشمند بدست آورد.

دَنی پدروسا دیگر موتورسوار هوندا هم در رده سوم قرار گرفت و این درحالی بود که خورخه لورنزو، مدافع عنوان قهرمانی جهان در این مسابقه بدشانسی آورد. این موتورسوار اسپانیایی تیم یاماها در دور پنجم از پیست خارج شد و به ناچار کنار کشید. لورنزو تا زمان حادثه در رده ششم قرار داشت.

نگاهی به تاریخچه مسابقات سرعت موتورسواری در آرژانتین

ریسینگ در آرژانتین روالی منظم ندارد و هیچگاه بیش از سه مسابقه جایزه بزرگ به صورت متوالی در این کشور برگزار نشده است. پس از نخستین دوره در دهه شصت میلادی، برگزاری مجدد این مسابقات با نوزده سال انتظار همراه بود. در سال ۱۹۸۲ این کنی رابرتس بود که در پیست آرژانتین به قهرمانی دست یافت.

این موتورسوار کالیفرنیایی با سه عنوان قهرمانی جهان شروعی فوق العاده داشت و موفق شد در نخستین مسابقه فصل در بوئنوس آیرس باری شِینی را شکست دهد. اما در ادامه ناامید کننده ظاهر شد و تنها با کسب یک پیروزی دیگر در جایگاه چهارم جدول کلی فصل مسابقات قرار گرفت. فصلی که فرانکو آنچینی قهرمانش شد. این تنها باری بود که کنی رابرتس در آرژانتین مسابقه می داد اما در عوض پسرش کنی رابرتس کوچک در سال ۱۹۹۹ موفق شد آخرین مسابقه پیست بوئنوس آیرس را فتح کند.

نیکو رُزبرگ فاتح مسابقات فرمول یک جایزه بزرگ بحرین

در مسابقات فرمول یک جایزه بزرگ بحرین همانند رقابت های پیست استرالیا دو راننده تیم مرسدس در مسابقه تعیین خط پیشتاز بودند. ببینیم آیا در بحرین نتیجه ای متفاوت رقم خورد؟

همه چیز مثل ملبورن پیش رفت و نیکو رُزبرگ راننده آلمانی تیم مرسدس آنطور که پیش بینی می شد در منامه نیز بر سکوی قهرمانی ایستاد. این دومین پیروزی رُزبرگ در سال ۲۰۱۶ و پنجمین پیروزی متوالی او از پایان فصل گذشته تاکنون است.

رُزبرگ و همیلتون در حالی مسابقه را از خط یک آغاز کردند که سباستین فتل راننده تیم فراری به دلیل مشکل فنی موتور از این رقابت بازماند. همیلتون شروع چندان خوبی نداشت و اتوموبیلش در نخستین دور مسابقه با خودروی والتری بوتاس فنلاندی برخوردی جزئی پیدا کرد. رُزبرگ برای پیشتازی بیشترین استفاده را از این سانحه برد و موفق شد در نهایت جلوتر از کیمی رایکونن راننده تیم فراری و لوئیس همیلتون هم تیمی بریتانیایی اش از خط پایان عبور کند.

بازگشت لوکاس دی گراسی به صدر جدول رقابت های فرمول E

در مسابقات فرمول E، لوکاس دی گراسی با آئودی الکتریکی خود به سرعت برق حرکت می کند. این راننده برزیلی بعد از ناکامی در مکزیک دومین پیروزی فصل خود را در لانگ بیچ کالیفرنیا جشن گرفت و به صدر جدول کلی مسابقات بازگشت.

دی گراسی که سال گذشته در نخستین فصل از مسابقات فرمول ای به مقام سوم رسیده بود، امسال یکی از بخت های قهرمانی است. او در لانگ بیچ از دور پنجم و زمانی که نلسون پیکه مدافع قهرمانی این رقابت ها به دیوار کناری پیست برخورد کرد، استارت پیروزی را زد.

این راننده اهل سائوپائولو در دور چهل و یکم با پیشی گرفتن از دیگر رقبا موفق شد جلوتر از استفان سارازَن فرانسوی و دانیل آبت آلمانی از خط پایان عبور کند و فاتح ششمین مسابقه فصل رقابت های فرمول ای شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات گرنداسلم تنیس ملبورن شد

فرمول یک؛ همیلتون روند پیروز‌ی‌ در مسابقات فصل را از دومین گرند پری اتریش آغاز کرد

جودو؛ گرند پری تاشکند با سه مدال طلا برای روسیه استارت خورد