راه اندازی سیستم «دیوار یخی» در نیروگاه فوکوشیما

راه اندازی سیستم «دیوار یخی» در نیروگاه فوکوشیما
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پنج سال پس از زمین لرزه و سونامی مرگبار ژاپن که خرابی گسترده نیروگاه اتمی فوکوشیما را در پی داشت، مقام های این کشور از راه اندازی سیستم «دیوار یخی»

آگهی

پنج سال پس از زمین لرزه و سونامی مرگبار ژاپن که خرابی گسترده نیروگاه اتمی فوکوشیما را در پی داشت، مقام های این کشور از راه اندازی سیستم «دیوار یخی» زیر زمینی در این نیروگاه خبر دادند.

«دیوار یخی» سیستمی است که مانع نشت آب حاوی مواد رادیو اکتیو نیروگاه صدمه دیده فوکوشیما به دریا می شود. این سیستم ماه گذشته پس از یکسال تاخیر کامل شد و به گزارش شرکت برق توکیو (تپکو) که مسئول اجرای پروژه است، اولین انجماد کامل چند ماه زمان خواهد برد.

این سیستم زیر زمینی در اطراف راکتورها با استفاده از لوله های پرشده از مایع سرد کننده یک دیوار یخی ایجاد می کند تا از تماس آب آغشته به مواد رادیواکتیو با آبهای زیر زمینی جلوگیری کند.
افزایش حجم آب آغشته به مواد رادیو اکتیو چالشی جدی برای شرکت تپکو بود و نگرانی هایی را نسبت به آلوده شدن آبهای زیر زمینی ایجاد کرده بود.

زمین لرزه ۹ ریشتری و سونامی سال ۲۰۱۱ در سواحل شمال شرقی ژاپن علاوه بر حدود ۱۹ هزار کشته، خسارتهای فراوانی به نیروگاه اتمی فوکوشیما وارد کرد و سبب از کار افتادن و خرابی راکتورهای این نیروگاه شد. با گذشت ۵ سال از این فاجعه هنوز حدود ۱۰۰ هزار نفر به دلیل آلودگی منطقه نتوانسته اند به محل زندگی خود بازگردند و دست کم ۷ درصد از مساحت منطقه فوکوشیما به علت احتمال وجود تشعشعات رادیواکتیو قابل سکونت نیست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع در توکیو در مخالفت با ریختن پساب نیروگاه فوکوشیما در اقیانوس

دیدار رافائل گروسی با پوتین در سوچی؛ وضعیت بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا «متزلزل» است

انرژی هسته‌ای یا تجدیدپذیر؛ کشورهای اروپا به رهبری فرانسه و آلمان دو دسته شده‌اند