نافرمانی مدنی در واکنش به اصلاح نظام آموزشی مجارستان

نافرمانی مدنی در واکنش به اصلاح نظام آموزشی مجارستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

اعتراض آموزگاران و دانش آموزان به طرح اصلاح نظام آموزشی در مجارستان همچنان ادامه دارد. صبح روز چهارشنبه صدها تن از آنها در اقصی نقاط کشور از جمله در

آگهی

اعتراض آموزگاران و دانش آموزان به طرح اصلاح نظام آموزشی در مجارستان همچنان ادامه دارد. صبح روز چهارشنبه صدها تن از آنها در اقصی نقاط کشور از جمله در بوداپست از حضور بر سر کار و درس خودداری کردند. معترضان می گویند آنها نه اعتصاب کردند نه راهپیمایی٬ بلکه در واکنش به تصمیمات دولتی نافرمانی مدنی کرده اند.

یکی از دانش آموزان معترض به خبرنگار یورونیوز گفت: «ما به نمایندگی از دانش آموزان اینجا گردهم آمدیم. می دانیم که در مدارس زیادی نیز معترضان اقدام به این کار کرده اند.» دیگری با اشاره به اینکه یکی از نوه هایش در این مدرسه دانش آموز است می گوید: «من شش نوه دارم٬ هفتمی به زودی متولد می شود. من می خواهم که نظام آموزشی مان موجبات رشد و موفقیت آنها را در زندگی فراهم کند.»

دولت مجارستان از سه سال پیش متمرکز کردن نظام آموزشی را آغاز کرده به امید اینکه از تفاوت های محتوایی و مفهومی آموزشی در مناطق مختلف کشور کاسته شود. اما برخی آموزگاران و دانش آموزان بر این باورند که این اصلاحات تنوع و ابتکار در نحوه آموزش را محدود می کند.

وزیر آموزش و پرورش مجارستان با اشاره به اینکه مدتی است برای بهبود طرح اصلاحات با نهادها و سازمان های ذیربط در حال مذاکره است گفت: «معترضان هم می توانند در این مذاکرات حضور یابند تا نظرات و سخنان کارشناسان حاضر در این مذاکرات را نیز بشنوند٬ اما ما حاضر نیستم با آنها مذاکراتی جداگانه صورت دهیم.»

این در حالی است که معترضان معتقند که کارشناسان حاضر در این مذاکرات شایستگی لازم و شناخت کافی از نظام آموزشی مجارستان را ندارند.

آندرا هایاگوش٬ خبرنگار یورونیوز در بوداپست گزارش خود را اینگونه به پایان می رساند: «معترضان گفته اند دو هفته به دولت فرصت می دهند و اگر به نتیجه دلخواه نرسند، حرکات اعتراضی خود را نه تنها از سر می گیرند بلکه گسترش هم خواهند داد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویکتور اوربان پناهجویان را ضدیهودیانی دانست که کنیسه ها را آتش می زنند

همصدایی معلمان و دانش آموزان مجارستان در اعتراض به نظام آموزشی

راهپیمایی معلمان و دانش آموزان در مجارستان