فرودگاه بروکسل و برخی از ایستگاههای مترو همچنان بسته می مانند

فرودگاه بروکسل و برخی از ایستگاههای مترو همچنان بسته می مانند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با گذشت یک هفته از دو انفجار انتحاری در فرودگاه زاونتم، این فرودگاه هنوز درهای خود را به روی مسافران باز نکرده است. در تصاویر جدیدی که از این فرودگاه

آگهی

با گذشت یک هفته از دو انفجار انتحاری در فرودگاه زاونتم، این فرودگاه هنوز درهای خود را به روی مسافران باز نکرده است. در تصاویر جدیدی که از این فرودگاه منتشر شده، میزان خسارات ناشی از انفجار دو بمب پرقدرت که جان ۱۲ نفر را گرفت به خوبی نشان داده شده است.

آنکه فرانسن، سخنگوی فرودگاه زاونتم در توضیح علت طولانی شدن روند تعمیرات می گوید: « نوع سازه هایی که می توانیم استفاده کنیم و چه چیزی برای کدام قسمت و در کجا باید ساخته شود سوالاتی است که طی چند روز گذشته با آن روبرو بودیم. حالا به سوالاتی در مورد مردم رسیده ایم. اینکه آیا کارکنان حاضر هستند کار را دوباره شروع کنند؟ واکنش نیروهای شاغل فرودگاه در بازگشت چه خواهد بود چرا که برای خیلی از آنها نخستین بار بعد از این انفجارهاست که به فرودگاه برمی گردند.»

علاوه بر فرودگاه زاونتم، متروی بروکسل نیز محل یک انفجار انتحاری بوده که در نتیجۀ آن ۲۰ نفر کشته شده اند. هنوز تعداد زیادی از ایستگاههای متروی این شهر نیز درهای خود را به روی مسافران باز نکرده اند و بنا به اعلام شورای ملی امنیت، قطارهای شهری همچنان از ساعت هفت صبح تا هفت شب فعال هستند و تنها در ۳۹ ایستگاه از ۶۹ ایستگاه مترو توقف خواهند کرد.

این شورا روز سه شنبه از بازگشایی تمامی ایستگاههای مترو بجز ایستگاه مالبک خبر داده بود. یکی از انتحارکنندگان کمربند انفجاری خود را در این ایستگاه منفجر کرده بود.

مقامات بلژیک روز سه شنبه همچنین شمار نهایی کشته شدگان را ۳۲ نفر اعلام کردند. تعداد قربانیان پیش از این ۳۵ نفر اعلام شده بود که به گفتۀ مقامات بلژیک، سه نفر از قربانیان به دلیل داشتن ملیت دوگانه دو بار شمارش شده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهار ماه بعد حملات پاریس استادیوم فرانسه دوباره میزبان تماشاگران بود

آنچه درباره عاملان حملات تروریستی اخیر در اروپا می دانیم

بروکسل در حال تلاش برای بازگشت به حال عادی