مدال نقره جواد محجوب در مسابقات جایزه بزرگ جودوی تفلیس

مدال نقره جواد محجوب در مسابقات جایزه بزرگ جودوی تفلیس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روز سوم و پایانی مسابقات جایزه بزرگ جودوی تفلیس روز یکشنبه در اوزان باقی مانده پی گیری شد و طی آن پنج طلا، پنج نقره و ده برنز بین تیمها توزیع شد

آگهی

روز سوم و پایانی مسابقات جایزه بزرگ جودوی تفلیس روز یکشنبه در اوزان باقی مانده پی گیری شد و طی آن پنج طلا، پنج نقره و ده برنز بین تیمها توزیع شد.

منهای ۷۸ کیلوی زنان

در منهای ۷۸ کیلوی زنان، جودوکاران هلند طلا و نقره گرفتند و دو مدال برنز این وزن هم به جودوکارانی از برزیل و بریتانیا رسید. در مسابقه فینال، مارهینده وِرکِرک که سابقه قهرمانی جوانان جهان سال ۲۰۱۳ را در کارنامه دارد برای مبارزه مقابل هموطن خود، گوزی اِستین هواییس روی تاتامی حاضر شد. گوزی اخطار شیدو گرفت تا ورکرک به مدال طلا برسد. ناتالی پاول بریتانیایی و مایرا آگوئیرای برزیلی هم مدال های برنز این وزن را به خانه بردند.

منهای ۹۰ کیلو مردان

در منهای ۹۰ کیلو مردان، نوئل فان تی اِند هلندی با غلبه بر مارکوس نیمان سوئدی قهرمان شد. هنوز ۳۰ ثانیه از آغاز مبارزه نگذشته بود که جودوکار هلندی با یک ضربه موثر، امتیاز یوکو گرفت و از حریف خود پیش افتاد. فان تی اِند در اواخر مبارزه با اجرای فن مشابه یک امتیاز یوکوی دیگر به حساب خود واریز کرد تا با اقتدار مدال طلا را بر گردن بیاویزد. سلیو دیاس از پرتغال و نیکولوز شِرآزادیشویلی از اسپانیا با غلبه بر حریفان خود مشترکا به عنوان نفر سوم روی سکو رفتند.

منهای۱۰۰ کیلو مردان

در منهای ۱۰۰ کیلو مردان، جواد محجوب جودوکار ایرانی در فینال مبارزه را به مارتین پاسک سوئدی، مرد شماره ۹ جهان واگذار کرد و از رسیدن به مدال طلا بازماند؛ با این حال جوازاولیه حضور در المپیک ریو را بدست آورد. بِکاگوینیاشویلی و ژُرژ فونسِکا، نمایندگان گرجستان و پرتغال در این وزن برنز گرفتند.

باضافه ۱۰۰ کیلوی مردان

در باضافه ۱۰۰ کیلوی مردان، نماینده اسرائیل طلا گرفت. هلندی ها به نقره بسنده کردند و جودوکاران لهستان و برزیل هم به مدال برنز رسیدند. اُر ساسان در مبارزه با رُی مایِر خوش شانس بود و با امتیاز یوکو برابر حریف هلندی خود به برتری رسید تا هلندی ها یک طلای مسلم را در روز پایانی از دست بدهند، هر چند آنها از نظر تیمی، بیشترین مدال را در این مسابقات بدست آوردند.

بهترین فن روز

بهترین فن روز نهایی نه در مسابقات فینال که در یک هشتم به نمایش درآمد؛ در مبارزه جواد محجوب برابر یوگنیس بروداوکو، جودوکاری از لیتوانی. ضربه ای زیبا و با ظرافت که امتیاز ایپون را برای محجوب به همراه داشت.

چهره برتر روز

چهره برتر روز را باید فونسِکا، جودوکار دسته منهای ۱۰۰ کیلوی پرتغالی دانست که در برابر میکلوش تیریانیچ مجار کاری کرد کارستان. اما در مرحله بعد مبارزه را به حریف گرجی خود واگذار کرد تا در نهایت سهم او از این مسابقات یک مدال برنز باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روز نخست مرحله حذفی جام جهانی ۲۰۲۲؛ هلند و آرژانتین گرفتار شگفتی نشدند

جودو؛ گرند اسلم ابوظبی با برتری تیمی روسیه به پایان رسید

جودو؛ لوسی رنشال در گرند اسلم ابوظبی برای بریتانیا مدال طلا گرفت