اولین مراسم یادبود قربانیان جرمن وینگز برگزار شد

اولین مراسم یادبود قربانیان جرمن وینگز برگزار شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یکسال پس از سقوط هواپیمای مسافربری جرمن وینگز در ارتفاعات آلپ در جنوب فرانسه، مقدمات برگزاری مراسم اصلی سالگرد قربانیان این حادثه در منطقۀ لوورنت

آگهی

یکسال پس از سقوط هواپیمای مسافربری جرمن وینگز در ارتفاعات آلپ در جنوب فرانسه، مقدمات برگزاری مراسم اصلی سالگرد قربانیان این حادثه در منطقۀ لوورنت فراهم شده است.

در کنار آن، خانواده های مسافران اسپانیایی که در سقوط این هواپیما کشته شدند مراسمی را روز چهارشنبه بیست و سوم مارس یعنی یک روز پیش از برگزاری مراسم رسمی برگزار کردند. در این مراسم ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا نیز حضور داشت.

سلیویا چاوز، عضو انجمن قربانیان جرمن وینگز در سخنانی در این مراسم گفت: «ما می خواهیم که دیگر هیچ خانواده ای با چنین حوادث وحشتناکی که ما زندگی کرده ایم روبرو نشوند و ما از دولت و شهروندان می خواهیم که ضرورت توجه به هرکدام از ما بازماندگان را درک کنند.»

علاوه بر بارسلون، مراسم مشابهی نیز در شهرهای دوسلدورف و مارسی برگزار شد.

آندره آس لوبیتس، کمک خلبان این هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی لوفتانزا روز بیست و چهارم مارس گذشته این هواپیما را به کوههای آلپ کوبید و موجب مرگ ۱۵۰ نفر شد. تحقیقات بعدی در زمینۀ سقوط این هواپیما مشخص کرد که کمک خلبان آلمانی به بیماری افسردگی دچار بوده و پس از قفل کردن در از داخل به روی خلبان با کاهش ارتفاع این هواپیمای مسافربری در راه بازگشت از بارسلون به دوسلدورف موجب سقوط آن بر فراز کوههای آلپ شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاثیر سانحه هواپیمای جرمن وینگز بر روستاییان محل سقوط در فرانسه

ماکرون: گزینه حضور نظامی غرب در اوکراین فعلا مطرح نیست

نخست‌وزیری فرانسه از حمله سایبری با شدتی «بی‌سابقه» به خدمات دولتی خبر داد