تاثیر سانحه هواپیمای جرمن وینگز بر روستاییان محل سقوط در فرانسه

تاثیر سانحه هواپیمای جرمن وینگز بر روستاییان محل سقوط در فرانسه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز ۲۴ مارس سال ۲۰۱۵ پرواز شماره ۹۵۲۵ خطوط هواپیمایی جرمن وینگز آلمان که از شهر بارسلون اسپانیا به مقصد دوسلدورف در آسمان بود در کوه های آلپ فرانسه

آگهی

روز ۲۴ مارس سال ۲۰۱۵ پرواز شماره ۹۵۲۵ خطوط هواپیمایی جرمن وینگز آلمان که از شهر بارسلون اسپانیا به مقصد دوسلدورف در آسمان بود در کوه های آلپ فرانسه سقوط کرد.

بررسی شواهد نشان داد که آندراس لوبیتز، کمک خلبان هواپیما زمانی که خلبان به دستشویی رفته بود و او در کابین خلبان تنها بود، کنترل هواپیما را در دست گرفته و آن را عمدا به کوههای آلپ در فرانسه کوبیده بود.

همه ۱۵۰ سرنشین هواپیما کشته شدند. دو خبرنگار ورزشی ایرانی که برای تماشای بازی بارسلونا و رئال مادرید به اسپانیا سفر کرده بودند نیز مسافر این هواپیما بودند.

نیکولا بالیک، خبرنگار آزاد فرانسوی یکی از اولین افرادی بود که در محل سقوط هواپیما حاضر شد و در کتابی که درباره این موضوع منتشر کرد، توضیح داده است که چگونه این سانحه بر زندگی مردم روستایی که او ساکن آن است تاثیر گذاشته است.


Photo de Nicolas Balique, Copyright : Max Tranchard.

او در گفتگو با یورونیوز درباره مشاهدات خود و اتفاقات پس از این سانحه می گوید: «این غیرممکن به نظر می رسید که یک هواپیمای غول پیکر، اینگونه تبدیل به قطعات کوچک پراکنده بشود. در آن لحظه فقط می توانستم دعا کنم.»

آقای بالیک می گوید که دائما درباره آن چه در ذهن مسافران در آخرین لحظات قبل از سقوط می گذشت فکر می کرد. او بیش از دو ساعت در محوطه ای که هواپیما سقوط کرده بود قدم می زد و تلاش می کرد با یافتن قطعات هواپیما یا تکه هایی از آن چه مسافران با خود داشتند، درباره تجربه وحشتناک آنها چیزهایی را بفهمد.


Photo du Vernet, Copyright : Max Tranchard

او می گوید که بسیاری از افرادی که در روستای او زندگی می کنند نیز چنین تجربه ای داشتند. پس از سقوط هواپیما توجه بسیاری از خبرنگاران و رسانه ها به این روستای کوچک جلب شد. شمار زیادی از بستگان قربانیان به این روستا آمدند. اما مردم روستا با وجود این که به این شرایط آشنا نبودند با روی باز از حضور خبرنگاران استقبال کردند و بستگان قربانیان را پذیرفتند.

آقای بالیک آن روزها را به خاطر می آورد که در بسیاری از نقاط منطقه محل سکونتش دوربین بود و شایعه های مختلف بازار داغی داشت. او ادامه می دهد: «فکر نمی کنم مردم این روستا بتوانند بار دیگر با خیال راحت به منطقه سقوط هواپیما بروند. هر بار که کسی به سمت قله کوه می رود ترس و نگرانی جای آرامش را می گیرد.»

گزارش سقوط هواپیما

حدود ده روز پیش، گزارش نهایی درباره این سانحه منتشر شد. یکی از توصیه های ارائه شده در این گزارش این بود که باید دسترسی به سابقه پزشکی خلبانها برای نهادهای مسئول ساده تر شود.

این گزارش را اداره تحقیقات امنیت هوایی فرانسه منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، آندراس لوبیتز، کمک خلبان هواپیما، از هفته ها قبل از تراژدی سقوط این هواپیمای مسافربری، به دلیل افسردگی شدید به پزشکان مختلفی مراجعه کرده بود و از طرف یکی از پزشکان به او توصیه شده بود که در بیمارستان بیماران روانی بستری شود. اما حلقه مفقود در این ماجرا این بود که شرکت جرمن وینگز از هیچیک از این اتفاقات مطلع نشده بود. چرا که به دلیل قانون حفظ اسرار پزشکی بیماران، پزشکان نباید چنین موضوعی را به کارفرمایان اطلاع می دادند.

یکی از توصیه های گزارش منتشر شده این است که باید موضوع امنیت عمومی در جریان احترام به حریم خصوصی بیماران در نظر گرفته شود و ارتباط این دو به طور روشن تری تعریف شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سرنگونی هواپیمای «حامل اسرای جنگی اوکراین»؛ پوتین: قطعا با پاتریوت آمریکایی سرنگون شد

تصاویر تازه‌ هواپیمای حامل اسرای اوکراین که سقوط کرد؛ پوتین: به عمد یا به اشتباه، اوکراینی‌ها زدند

سقوط مرگبار هواپیمای روسی در افغانستان؛ ۴ سرنشین جان سالم به در بردند