بازداشت صلاح عبدالسلام مولنبک را ملتهب کرد

بازداشت صلاح عبدالسلام مولنبک را ملتهب کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بلافاصله پس از حملات پاریس اعلام شد که به احتمال زیاد طراحی حملات در بلژیک صورت گرفته بود و خیلی زود توجه نیروهای امنیتی به محله مولنبک بروکسل جلب

آگهی

بلافاصله پس از حملات پاریس اعلام شد که به احتمال زیاد طراحی حملات در بلژیک صورت گرفته بود و خیلی زود توجه نیروهای امنیتی به محله مولنبک بروکسل جلب شد.

مولنبک چهار ساعت پرالتهاب را پشت سر گذاشت که در نهایت به بازداشت صلاح عبدالسلام منتهی شد.

شهردار مولنبک، با اشاره به میزان بالای بیکاری و تراکم بیش از حد جمعیت در این منطقه، آن را «پرورش دهنده خشونت» خوانده است.

این محله شمار زیادی از مهاجران را در خود جای داده است که بسیاری از آنها مهاجران عرب هستند.

یاسین که یکی از ساکنان منطقه ای در نزدیکی مولنبک است می گوید: «آنها همه ساکنان این منطقه را با یک چوب می رانند. فراموش کرده ایم که جامعه مراکشی ها در اینجا در چهل پنجاه سال گذشته خیلی سخت کار کرده اند. شما نمی توانید بگویید که یک عده جهادی اینجا زندگی می کنند. هرگز! جای دیگر به دنبال آنها بروید.»

صلاح عبدالسلام از ناحیه پا آسیب دیده است و هم اکنون در بیمارستان است. انتظار می رود که بازداشت او ابعاد تازه ای را از ماجرای حملات سیزدهم نوامبر شهر پاریس روشن کند.

جیمز فرینی، گزارشگر یورونیوز از بروکسل می گوید: «شاید رهبران فرانسه و بلژیک حالا کار نیروهای امنیتی خود در اینجا را تمجید کرده باشند اما همچنان سوالهای اصلی پابرجا هستند. یکی از آنها این است که چطور صلاح عبدالسلام توانست در بروکسل، شهر خودش به مدت چهار ماه مخفی شود. او در جایی که فقط چند ساختمان با خانه اش فاصله داشت بازداشت شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بزرگداشت یاد قربانیان حملات ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ پاریس

دستگیری مظنون اصلی حمله های مرگبار پاریس در مولنبک

فرانسه خواهان استرداد صلاح عبدالسلام می شود