بلژیک تحت تدابیر ویژه امنیتی می ماند

بلژیک تحت تدابیر ویژه امنیتی می ماند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یک روز پس از عملیات ضدتروریستی شهر بروکسل، مقامهای بلژیکی فرد مظنون کشته شده را یک مرد الجزایری ۳۵ ساله به نام محمد بلقاید معرفی کردند که به طور

آگهی

یک روز پس از عملیات ضدتروریستی شهر بروکسل، مقامهای بلژیکی فرد مظنون کشته شده را یک مرد الجزایری ۳۵ ساله به نام محمد بلقاید معرفی کردند که به طور غیرقانونی در بلژیک حضور داشت. او سابقه تروریستی نداشت و فقط یک پرونده سرقت در بلژیک برای او تشکیل شده بود.

فرد کشته شده هنگامی که قصد داشت از پنجره آپارتمان به سمت نیروهای پلیس تیراندازی کند، هدف تک تیراندازهایی که در اطراف ساختمان مستقر بودند، قرار گرفت و کشته شد.

تیری ورتس، سخنگوی دادستانی فدرال بلژیک در یک نشست خبری، گفت: «در کنار جسد فرد کشته شده یک سلاح کلاشنیکف و یک کتاب مربوط به سَلَفیگری پیدا شد. در جریان جستجوی آپارتمانی که این فرد در آن بود، یک پرچم گروه داعش هم پیدا شد.»

عملیات روز سه شنبه بخشی از همکاری مشترک ضدتروریستی نیروهای امنیتی بلژیک و فرانسه در پی حملات ماه نوامبر در پاریس بود. در جریان این عملیات چند مامور پلیس مجروح شدند و دو مظنون توانستند فرار کنند.

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک روز چهارشنبه اعلام کرد که در مقیاس چهار سطحی امنیتی، سطح امنیتی در بلژیک فعلا در سطح ۳ باقی می ماند. معنی سطح ۳ این است که تهدید «واقعی» و «ممکن» است. او گفت: «تاکید می کنم که این سطح امنیتی یک سطح معمولی نیست اما از چند ما قبل ضرورت برقراری آن را حس کرده بودیم. اتفاقات دیروز کاملا روشن کرده است که چرا این سطح امنیتی برقرار شده است.»

در حملات سیزدهم نوامبر پاریس که با تیراندازی در یک سالن کنسرت و انفجار بمب همراه بود، ۱۳۰ نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند. گروه اسلامگرای «داعش» مسئولیت طراحی و اجرای این حملات را به عهده گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرد مظنون کشته شده در بروکسل پرچم داعش با خود داشت

پلیس بلژیک از دستگیری چندین نفر در ارتباط با حمله های انتحاری پاریس خبر داد

تصاویری از تجمعات کشاورزان خشمگین اروپایی در بروکسل