پلیس بلژیک از دستگیری چندین نفر در ارتباط با حمله های انتحاری پاریس خبر داد

پلیس بلژیک از دستگیری چندین نفر در ارتباط با حمله های انتحاری پاریس خبر داد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس بلژیک روز شنبه سه نفر را در ارتباط با عملیات انتحاری جمعه شب پاریس دستگیر کرد. پیشتر پلیس فرانسه خودروی گلف مظنونی را در حوالی سالن کنسرت

آگهی

پلیس بلژیک روز شنبه سه نفر را در ارتباط با عملیات انتحاری جمعه شب پاریس دستگیر کرد. پیشتر پلیس فرانسه خودروی گلف مظنونی را در حوالی سالن کنسرت باتاکلان شناسایی کرده بود. این دومین خودروی کرایه شده از مکانی در بلژیک است که حمله کنندگان از آن استفاده کرده اند. سرنشینان این خودرو در محله مولن بک در نزدیکی بروکسل بازداشت شدند. در همین حال، روز یکشنبه، پلیس بلژیک از دستگیری چند مظنون دیگر خبر داد.

چارلز میشل٬ نخست وزیر بلژیک درباره دستگیری های صورت گرفته گفت: «باور داریم که در بلژیک همچون در فرانسه شبکه ای از جنگجویان خارجی حضور دارند. به صورت گسترده تلاشهایمان را برای مبارزه با این شبکه ها افزایش داده ایم. با موفقیت توانستیم در ماههای گذشته ۱۷۰ نفر را در ارتباط با اقدامات تروریستی دستگیر کنیم.»

مولن بک در حومه بروکسل با تاریخچه حملات انتحاری گره خورده است. ایوب الخزانی که قصد تیراندازی به روی سرنشینان قطار پاریس-آمستردام را داشت، مهدی نموشه، عامل حمله به موزه یهودیان بروکسل، حسن الحسکی ملقب به شیخ حسن یکی از عاملان اصلی حملات انتحاری مادرید همگی برای مدتی ساکن مولن بک بوده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاهی در فرانسه عامل حمله به قطار تالیس را به حبس ابد محکوم کرد

دستگیری سه نفر در بلژیک در ارتباط با حملات پاریس

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد