تخریب کنندگان میراث فرهنگی جهانی به دست عدالت سپرده می شوند

تخریب کنندگان میراث فرهنگی جهانی به دست عدالت سپرده می شوند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

یونسکو در راستای حفاظت از میراث فرهنگی در تلاش است تا کسانی را که به آن آسیب می رسانند به دست عدالت بسپارد. جریانهای افراطی چون القاعده در افغانستان٬

آگهی

یونسکو در راستای حفاظت از میراث فرهنگی در تلاش است تا کسانی را که به آن آسیب می رسانند به دست عدالت بسپارد.

جریانهای افراطی چون القاعده در افغانستان٬ داعش در عراق و سوریه و گروههای دیگر در کشورهای آفریقای جدا از اینکه به قتل عام و جنایت علیه بشریت دست زده اند٬ میراث فرهنگی و آثار تاریخی و باستانی را نیز تخریب کرده اند.

در سال ۲۰۱۲ ستیزه جویان در شمال مالی زیارتگاه سنیان را که قدمت آن به ۶۰۰ سال پیش می رسید نابود کردند. یونسکو اقدام به بازسازی این بنای باستانی و مذهبی کرد و خواستار مجازات عاملان آن شد.

در حاشیه مراسم اعطای جایزه معلم منتخب جهان در دوبی٬ ایرینا بوکووا، مدیرکل یونسکو گفت: «نباید کسانی که میراث فرهنگی را تخریب می کنند مشمول معافیت از مجازات شوند. در مورد آنچه در مالی اتفاق افتاد و در جریان آن یک زیارتگاه در تیمبوکتو به دست تندورها ویران شد٬ ما نه تنها آن را بازسازی کردیم بلکه به همراه دادستان فوتوبن سودا و دیوان بین المللی کیفری روی مجازات عاملان آن کار کردیم. من از مقامهای قضایی خواستار برقراری عدالت شدم و اولین مظنون در حال حاضر در لاهه است و دادگاه رسیدگی به این پرونده آغاز شده است.»

در این مراسم٬ حنان حروب، معلم فلسطینی برنده جایزه یک میلیون دلاری معلم منتخب جهان شد. خانم حروب در اردوگاههای پناهجویی بزرگ شده و به دانش آموزانش ضرورت دوری از خشونت را آموزش می دهد.

ریتا دل پرت٬ خبرنگار یورونیوز از محل این مراسم در دوبی اینطور گزارش داد: «در مراسم اعطای جایزه بهترین معلم٬ درباره بحران پناهجویان و چگونگی رویارویی با جوانان نسل جدید مهاجران که به حال خود رها می شوند بحث و تبادل نظر و بر آموزش به عنوان مهمترین ابزار برای مقابله با افراط گرایی تاکید شد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس ایتالیا ۲ گردشگر را که در بنای ۴۶۰ ساله دیوارنگاری کرده بودند، بازداشت کرد

از ناهمواری گنبد تا کاشی‌های بدرنگِ ناتراز؛ مسجد شاه اصفهان از مرمت آسیب دید

زنبورها و شامپانزه‌ها؛ از نابغه‌های کوچک روی زمین چه می‌دانیم؟