تصویب قطعنامه شورای امنیت در مورد بازگردانده شدن تمام کلاه آبیها در صورت اتهام سوِء استفاده جنسی

تصویب قطعنامه شورای امنیت در مورد بازگردانده شدن تمام کلاه آبیها در صورت اتهام سوِء استفاده جنسی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد بازگردانده شدن تمام کلاه آبیهای سازمان ملل در صورت اقدام آنها در سوِء استفاده یا بهره برداری

آگهی

شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد بازگردانده شدن تمام کلاه آبیهای سازمان ملل در صورت اقدام آنها در سوِء استفاده یا بهره برداری جنسی را تصویب کرد. چهارده عضو این شورا به جز مصر به آن رای مثبت دادند.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا، در سازمان ملل، با بیان این که انگیزه نهایی او از تصویب این قطعنامه، مقابله با سرطان بهره برداری یا سوء استفاده جنسی تحت پرچم سازمان ملل است، گفت: “آنها وقتی یک سرباز سازمان ملل را می بینند، می خواهند به او به عنوان کسی که برای کمک به آنها و نه تجاوز به آنها آمده نگاه کنند.این مردم چنین دیدی نسبت به کلاه آبیهای سازمان ملل ندارند و یا حداقل نباید داشته باشند.”

بنابر آخرین گزارش بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، 69 مورد سوء استفاده جنسی توسط کلاه آبیهای این سازمان در سال 2015 میلادی صورت گرفته که در مقایسه با سال قبل از آن افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

جمهوری آفریقای مرکزی و جمهوری دموکراتیک کنگو، از قربانیان این رفتارها هستند. سربازان فرانسوی متهم به تجاوز جنسی در آفریقای مرکزی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند

رئیس یک دانشگاه که فیلم‌های پورن با همسرش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد، اخراج ‌شد

پزشک پیشین تیم ژیمناستیک آمریکا و متهم به آزار جنسی در زندان با چاقو مورد حمله قرار گرفت