علاقمندان بیتلز در سوگ جرج مارتین٬ اسطوره بریتانیایی دنیای موسیقی

علاقمندان بیتلز در سوگ جرج مارتین٬ اسطوره بریتانیایی دنیای موسیقی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جرج مارتین، تهیه کننده و آهنگساز بریتانیایی گروه افسانه ای بیتلز٬ معروف به «بیتل پنجم» در ۹۰ سالگی درگذشت. استودیوی افسانه ای «ابی رود» که زمانی

آگهی

جرج مارتین، تهیه کننده و آهنگساز بریتانیایی گروه افسانه ای بیتلز٬ معروف به «بیتل پنجم» در ۹۰ سالگی درگذشت.

استودیوی افسانه ای «ابی رود» که زمانی گروه بیتلز آلبومی پرفروش با همین نام را در آن ضبط کرد٬ در سوگ درگذشت این اسطوره موسیقی است و علاقندان به بیتل پنجم در آن گرد آمده و به ادای احترام کردند.»

یکی از علاقمندان به جرج مارتین گفت: «او آدمی پشت صحنه بود. با گروه بیتلز بود اما نهان٬ و همیشه حامی و پشتیبان آنها بود.»

دیگری افزود: «جرج مارتین یک نمونه کامل بود و در موفقیت آنها نقشی تمام عیار داشت.»

جرج مارتین که توانست بیتلز را به معروف ترین گروه راک جهان تبدیل کند، در سال ۱۹۹۶ به دلیل ارائه خدمات شایان به موسیقی٬ از دولت بریتانیا نشان «سِر» دریافت کرد.

خبر درگذشت سِر جرج مارتین، را رینگو استار، نوازنده درام و آخرین بازمانده گروه بیتلز در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. پل مک کارتنی هم در پیامی گفته که در سوگ پدر دومش اشک ریخته است. دیوید کامرون٬ نخست وزیر بریتانیا نیز به این اسطوره موسیقی ادای احترام کرده است.

جرج مارتین در کارنامه هنری خود تهیه٬ آهنگسازی و تدوین آثار جان لنون، پل مک کارتنی، جرج هریسون و رینگو استار چهار عضو گروه بیتلز را دارد.همکاری با هنرمندان معروف دیگری همچون شرلی بسی و سیلا بلک را نیز باید بدان افزود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جورج مارتین؛ چهره پنهان پشت موفقیت بیتل ها

پایان کار احمد جنتی؛ رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری کیست؟

دست‌کم ۳۶ نفر در پاکستان بر اثر بارش باران‌های زمستانی کشته شدند