شورای همکاری خلیج فارس حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی خواند

شورای همکاری خلیج فارس حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی خواند
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عربستان و پنج عضو دیگر شورای همکاری خلیج فارس اعلام کردند حزب الله با جذب نیروهای جوان و انجام عملیات تروریستی در کشورهای عربی، منافع این کشورها را تهدید می کند

آگهی

شورای همکاری خلیج فارس، حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرار داد. عربستان و پنج عضو دیگر این شورا اعلام کردند حزب الله با جذب نیروهای جوان و انجام عملیات تروریستی در کشورهای عربی، منافع این کشورها را تهدید می کند.

تصمیم جدید این شورا ممکن است به تشدید اختلافات مذهبی در لبنان بینجامد، اما سعد حریری، نخست وزیر پیشین این کشور به امکان گفتگو با حزب الله باور دارد. او می گوید: «ما باید با کسی که مشکل داریم صحبت کنیم. باید با حزب الله صحبت کنیم. شاید بعضی ها فکر می کنند که این صحبت کردن راه به جایی نمی برد، اما من به شما اطمینان می دهم که دیر یا زود این گفتگو به نتیجه می رسد. زیرا حزب الله در می یابد که برخی از مواضعش در جهت منافع کشور نبوده است. ما امیدوارانه این گفتگوها را ادامه می دهیم زیرا اولا نمی خواهیم که فتنه ای در کشور پدید آید، ثانیا باور داریم که گفتگو، به ویژه با کسی که با او مشکل داریم، تنها راه حل برای کشور است.»

موضع جدید عربستان و متحدانش هم چنین ممکن است به تحریم حزب الله لبنان بینجامد. این در حالی است که حزب الله با دولت کنونی بیروت همکاری دارد.

جرج علام، تحلیل گر سیاسی می گوید: «وضعیت خطرناکی است زیرا باید پرسید چگونه کشورهای عضو شورای همکاری می خواهند با دولت نخست وزیر تمام سلام همکاری کنند در حالی که او با حزب الله که در فهرست گروه های تروریستی جا دارد همکاری می کند و دو وزیر کابینه اش از این گروه است.»

در حالی که عربستان از گروه های شورشی سنی مخالف بشار اسد حمایت می کند، حزب الله لبنان به همراه ارتش سوریه، ایران و روسیه علیه شورشیان سوریه می جنگد.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان، قطر، بحرین و کویت، شش عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

وزیر خارجه چین: تصور آمریکا از چین غیرواقعی است و واشنگتن به وعده‌هایش عمل نمی‌کند