رای دهندگان ایرلندی برای انتخاب نمایندگان پارلمان پای صندوق های رای رفتند

رای دهندگان ایرلندی برای انتخاب نمایندگان پارلمان پای صندوق های رای رفتند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مردم جمهوری ایرلند روز جمعه با حضور در پای صندوق های رای در انتخابات پارلمانی کشورشان شرکت کردند. این انتخابات در حالی برگزار می شود که نظرسنجی ها از

آگهی

مردم جمهوری ایرلند روز جمعه با حضور در پای صندوق های رای در انتخابات پارلمانی کشورشان شرکت کردند.

این انتخابات در حالی برگزار می شود که نظرسنجی ها از احتمال ناکامی ائتلاف حاکم در حفظ اکثریت کرسی های پارلمان و ادامه کار آن حکایت دارد.

ائتلاف حاکم به رهبری اندا کنی، از حزب محافظه کار فینه گیل که با همراهی حزب میانه رو کارگر از سال ۲۰۱۱ قدرت را در اختیار دارد بر ضرورت ادامه سیاست ریاضت اقتصادی این ائتلاف برای بازگشت رونق به اقتصاد ایرلند تاکید دارد.

دانکن٬ از شهروندان دوبلین که در این رای گیری شرکت داشته گفت: «می خواهم شاهد تغییر و گشایش بیشتری در حکومت باشم. می خواهم در بین مردم برابری بیشتری را ببینم. می خواهم با حل شدن بحران مسکن شاهد بهبود اوضاع باشم.»

جرالدین٬ دیگر شهروند دوبلینی افزود: «احساس می کنیم به شیوه بدی با ما برخورد شده و از این نظر راضی نیستیم. می خواهیم شاهد تغییراتی باشیم که شاید از طریق سوسیال دموکراتها و دولتی که گوش شنوا داشته باشد صورت گیرد.»

نخستین نتایج رقابت نامزدها برای کسب ۱۵۷ کرسی پارلمان روز شنبه اعلام خواهد شد.

اقتصاد جمهوری ایرلند٬ این عضو حوزه پولی یورو طی دو سال رونق قابل توجهی داشته است. این در حالی است که تا چند سال پیش، نگرانی از تجربه سرنوشت یونان بر دوبلین سایه افکنده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آخرین مناظره نامزدهای انتخابات پارلمانی ایرلند

جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ ایرلند در راس ائتلاف حاکم قرار می‌گیرد

«زلزله سیاسی» چند روز پس از سفر به واشنگتن؛ نخست‌وزیر ایرلند از مقامش کنار رفت