سه شنبه بزرگ و دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه

سه شنبه بزرگ و دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، ثروتمندی است که با نامزدی اش چهره کمپین جمهوریخواهان برای دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را کاملا تغییر داده

آگهی

دونالد ترامپ، ثروتمندی است که با نامزدی اش چهره کمپین جمهوریخواهان برای دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را کاملا تغییر داده است.

این پیروز انتخابات درون حزبی در نیوهمپشایر، کارولینای جنوبی و نوادا با سخنرانی هایی جنجال برانگیز توجه رسانه های جهان را به خود جلب کرده و برای روز سرنوشت ساز موسوم به «سه شنبه بزرگ» آماده شده است. در این روز همزمان در چند ایالت آمریکا انتخابات مقدماتی برپا می شود.

بالاآمدن آقای ترامپ در این انتخابات در حالی است که پیش تر بسیاری از تحلیلگران بر این باور بودند که وی برخلاف موفقیتش در اقتصاد، در جلب هوادار و نامزدی برای ریاست جمهوری پیروز نخواهد بود.

آقای ترامپ متولد نیویورک و ۶۹ ساله است. وی از سال ۱۹۷۱ میلادی مدیریت شرکت تجاری خانوادگی اش را برعهده داشته و از ساختمان سازان نیویورک است. شرکت وی به ساختن هتل، برج و کازینو مشغول است.

همچنین تا سال گذشته میلادی، وی از مالکان مسابقه تعیین ملکه زیبایی جهان و دختر شایسته آمریکا بود. آقای ترامپ که سابقه میزبانی برنامه تلویزیونی هم در کارنامه دارد سه بار ازدواج کرده و صاحب پنج فرزند است.

وی پیش از این هرگز در هیچ انتخاباتی اعلام نامزدی نکرده بود تا اینکه سرانجام برای رقابت بر سر کسب کرسی بالا ترین مقام اجرایی نامش مطرح شد.

آقای ترامپ آوریل سال گذشته میلادی گفته بود: «آنکه فکر می کنم بهترین است، دونالد ترامپ است ولی ما می بینیم که چه پیش خواهد آمد.» وی در پاسخ به اینکه آیا نامزد می شوید؛ پاسخ داده بود: «بدقت بررسی می کنیم.»

سرانجام وی تصمیم خود را گرفت و با همه توان در این رقابت حاضر شد. بر اساس گزارش کمیته انتخاباتی فدرال، ثروت وی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار اعلام شده است.

آقای ترامپ از ابتدای اعلام نامزدی سبک ویژه ای را در سیاست نمایندگی کرده است. برای نمونه وی درباره رقیب خود در حزب جمهوریخواه گفته است: «من هرگز کسی را ندیده ام که به اندازه تد کروز دروغ گفته باشد. با این حال او می گوید که یک مسیحی است. من نمی دانم. شما باید درباره اش تحقیق کنید.»

واکنش و ابراز نظرهای آقای ترامپ درباره چهره های سرشناس دامن رهبر کاتولیک های جهان را نیز گرفته است. پاپ با اشاره به وعده این نامزد جنجالی به احداث دیوار حائل در مرز آمریکا با مکزیک، گفته است شخصی که تنها به ساخت دیوار می اندیشد، مسیحی نیست.

آقای ترامپ در واکنش گفت: «اگر واتیکان از سوی داعش مورد یورش قرار گیرد؛ چیزی که همه می دانند پیروزی نهایی داعش خواهد بود، به شما قول می دهم که پاپ فقط آرزو و دعا می کند که کاش دونالد ترامپ رئیس جمهوری باشد.»

این میلیاردر آمریکایی بارها نسبت به دو حزب اصلی ایالات متحده تغییر هواداری داده است. وی از سال ۲۰۰۹ به جمهوری خواهان پیوست ولی در ابتدای اعلام نامزدی اش، احتمال رقابت به عنوان نامزدی مستقل را مطرح کرد. آقای ترامپ اکنون در کمپین جمهوری خواهان رقابت می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها