در خبرها آمده بود...

در خبرها آمده بود...
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی

آگهی

هر جمعه، خبرنگاران زبانهای مختلف یورونیوز، سوژه هایی را از گوشه و کنار جهان برای شما انتخاب می کنند که معمولا در سرخط خبرهای رسانه های بین المللی منعکس نشده اند.

شکایت مردی از همسرش به خاطر توهین به اردوغان در ترکیه مردی از همسرش به دلیل اهانت به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری به دادگاه شکایت کرده است. علی دینچ ۴۰ ساله ساکن شهر ازمیر و راننده کامیون است و هفته گذشته پس از جر و بحث با همسرش بر سر تماشای تصویر آقای اردوغان در تلویزیون به مراجع رسمی شکایت کرد. او سه سال پیش با همسرش ازدواج کرده و طی این مدت ظاهرا روابطشان تنش آلود بوده است. این راننده کامیون ادعا کرده که طی این مدت بارها به همسرش هشدار داده بود که به رئیس جمهوری ترکیه توهین نکند٬ اما همسرش در پاسخ گفته بود همه توهین ها را ضبط و به طور رسمی از وی به دادگاه شکایت کند.

http://english.alarabiya.net/en/variety/2016/02/22/Turkish-husband-sues-wife-for-insulting-Erdogan-.html

دانش آموزان جزیره کس فیلمی کوتاه درباره مساله پناهجویان ساختند جزیره کس در یونان از مناطق مورد توجه پناهجویان است. آنها برای رسیدن به اروپا دست کم به این جزیره فکر می کنند. گروه سینمایی دبیرستانی در جزیره کس فیلم کوتاهی با نام «دژ اروپا» ساخته که در آن به موضوعاتی چون پناهجویان٬ همبستگی ساکنان محلی با آنها و تجربه روزمره دو طرف پرداخته شده است. این فیلم کوتاه از زوایه منحصر به فردی به مساله پناهجویان نظر دارد و برای نشان دادن وضعیت آنها از بیانی شاعرانه و نمادین استفاده می کند.

نروژ: سفر گربه پناهجوی عراقی روزنامه گاردین در صفحه فیسبوک خود ماجرای کانکاش٬ گربه ای متعلق به یک خانواده عراقی را نقل می کند که در نوامبر گذشته عراق را ترک کردند. آنها وقتی راه پرفراز و نشیب مهاجرت به اروپا را در پیش گرفتند کانکاش را نیز با خود همراه کردند اما در میانه راه و در مرز یونان گربه بینوا ناپدید شد. به لطف افراد خیر گربه خوش اقبال در ماه جاری میلادی در نروژ پیدا شد و به آغوش خانواده شش نفری اش ( مادر و پنج فرزند) بازگشت.

ویدئوی این گربه بیش از 15 میلیون بار دیده شده است.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)0; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));> Refugee cat’s epic journey to find familyRefugee cat’s epic journey to find familyKunkush the cat was a beloved member of a family who became refugees when they fled Iraq for the safety of Europe. Travelling through Greece, cat and family became separated, sparking an international online search in hopes of reuniting them.This is Kunkush the cat's story.

Posted by The Guardian on Friday, February 19, 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

پشت پرده شایعه درگذشت چارلز سوم پادشاه بریتانیا چه بود؟

خبرگزاری‌های بزرگ دنیا عکس همسر ولیعهد بریتانیا را از روی خروجی‌های خود حذف کردند