اوکراین ترانه ای جنجالی را برای یورو ویژن انتخاب کرد

اوکراین ترانه ای جنجالی را برای یورو ویژن انتخاب کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آوازخوانی تاتار و اهل کریمه با ترانه ای به نام ۱۹۴۴ درباره اخراج صدها هزار تن از هم میهنانش در دوران حکومت استالین از اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی،

آگهی

آوازخوانی تاتار و اهل کریمه با ترانه ای به نام ۱۹۴۴ درباره اخراج صدها هزار تن از هم میهنانش در دوران حکومت استالین از اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی، در مسابقه یورو ویژن اوکراین را نمایندگی می کند.

جامالا که ۳۲ ساله است می گوید: «من خیلی خسته و در عین حال بسیار خوشحالم. به باورم به اروپا می توانم چیزهایی را بگویم که از آن خبر ندارند.» انتخاب وی در رقابت با دیگر آوازخوانان اوکراینی یکشنبه شب و دو سال پس از آن صورت گرفت که دولت روسیه، کریمه را به انضمام اراضی خود درآورد.

روسلانا، برنده یورو ویژن سال ۲۰۰۴ میلادی و از داوران این رقابت هنری می گوید: «این ترانه ایده ای دارد و این ایده به اروپا منتقل خواهد شد. ما باید روی کسی که این ایده را آورده حساب کنیم. برای من مهم نیست چه کسی حامل این ایده است. برای اوکراین و میلیون ها تن بسیار اهمیت دارد که این را حس کنند. من به جامالا بالا ترین امیتاز را داده ام.»

ترانه ای که آوازخوان منتخب اوکراینی اجرا خواهد کرد یادآور جنجالی است که آوازخوان گرجستان در سال ۲۰۰۹ به پا کرد. ترانه وی از سوی دولت روسیه، توهین به ولادیمیر پوتین تلقی شد.

کونچیتا، آوازخوان اتریشی که در مرحله نهایی یورو ویژن در سال ۲۰۱۴ در کپنهاگ توانست پیروز این رقابت باشد با واکنش روسیه رو به شد. این هنرمند که با داشتن ریش، لباس زنانه می پوشد از نگاه دولت روسیه نماد انحطاط اخلاقی غرب بوده است. پیش تر روسیه خواستار حذف این هنرمند که خود را نه زن و نه مرد می داند شده بود. سال گذشته میلادی نیز ترانه ضد جنگ هنرمند مجار در یوروویژن سبب اعتراض اسرائیلی ها شد.

شصت و یکمین دوره مسابقه یوروویژن در ماه مه میلادی در استکهلم برپا می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ده‌ها کشته و زخمی در حمله موشکی به چرنیهیف؛اوکراین:روسیه برای پاکسازی سنگرها گاز اشک‌آور بکار می‌برد

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند

توقف پیشروی روس‌ها در محدوده آودیئیفکا؛ اوکراین: کشتی ۶۵ میلیون دلاری روسیه را هدف گرفتیم