امکان برقراری آتش بس در سوریه طی ساعات آینده

امکان برقراری آتش بس در سوریه طی ساعات آینده
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا که به اردن سفر کرده از امکان برقراری آتش بس طی آینده نزدیک در سوریه خبر داد. او گفت در این مورد با سرگئی لاوروف، وزیر

آگهی

جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا که به اردن سفر کرده از امکان برقراری آتش بس طی آینده نزدیک در سوریه خبر داد.

او گفت در این مورد با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تلفنی گفتگو کرده و با هم در مورد لزوم توقف خشونت ها به توافق «مشروط» رسیده اند که می تواند در روزهای آتی عملی شود. جان کری در بخش دیگری از سخنان خود از دیدار قریب الوقوع باراک اوباما و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه بر سر بحران سوریه خبر داد.

همزمان برخی منابع سفر سرزده سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به تهران و توافق مشروط کری و لاورف بر سر آتش بس در سوریه را بی ارتباط ندانسته اند.

با این حال وزیر خارجه آمریکا در سخنان خود بار دیگر بر لزوم کنار گذاردن بشار اسد از نقشه سیاسی آینده سوریه تاکید کرد این در حالیست که رییس جمهوری سوریه در گفتگو با روزنامه «ال پائیس»، با رد این ادعا که او مسئول بحران آوارگان سوری است ضمن استقبال از بازگشت آنها به سوریه بر لزوم توقف حمایت از «تروریست ها» و تلاش برای تضعیف مواضع آنها تاکید کرد.

او حمایت روسیه و ایران را در پیشروی های ارتش، به ویژه در مبارزه با داعش حیاتی دانست. همزمان ارتش سوریه که با این پشتیبانی ها موفق شده در جبهه حلب به پیشروی های قابل توجهی دست یابد، در جبهه پالمیرا هم بر تعداد نیروهای خود افزوده است. این شهر باستانی از مدتها پیش به کنترل داعش درآمده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسرائیل: قطعنامه سازمان ملل به حماس جرأت داد تا آخرین پیشنهاد آتش‌بس را رد کند

نتانیاهو: توافق احتمالی آتش‌بس فقط حمله نظامی به رفح را به تعویق می‌اندازد

فاطمه هاشمی رفسنجانی به نقل از پدرش از «سنگ‌‌اندازی‌های» رهبر ایران در مذاکرات برجام خبر داد