روسیه توسط فرانسه و ترکیه متهم به ارتکاب «جنایت جنگی» شد

روسیه توسط فرانسه و ترکیه متهم به ارتکاب «جنایت جنگی» شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرانسه و ترکیه ضمن محکوم کردن حملات روز دوشنبه به چند بیمارستان و مدرسه در سوریه، روسیه را به ارتکاب «جنایت جنگی» متهم کردند. #Russian attacks on

آگهی

فرانسه و ترکیه ضمن محکوم کردن حملات روز دوشنبه به چند بیمارستان و مدرسه در سوریه، روسیه را به ارتکاب «جنایت جنگی» متهم کردند.

#Russian attacks on civilians 'obvious war crime'https://t.co/UmmBQEUcISpic.twitter.com/X3CAdb2E0B

— ANADOLU AGENCY (ENG) (@anadoluagency) February 15, 2016

به گفته سازمان ملل متحد شمار کشته شدگان این حملات به پنجاه تن می رسد.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه مسئولیت حملات هوایی روز دوشنبه را متوجه جنگنده های روسیه می داند و سازمان پزشکان بدون مرز نیز دولت سوریه یا روسیه را مسئول آن دانسته است.

#Syria: At least 7 killed & 8 missing in the MSF-supported hospital attack in #Idlibhttps://t.co/FXTjNmiUJHpic.twitter.com/MaPz4DtqJy

— MSF International (@MSF) February 16, 2016

ایزابل دوفورنی، مسئول عملیات سازمان پزشکان بدون مرز می گوید: «تمام کارکنان ما از جمله کارکنان پزشکی و همچنین بیماران از محل حادثه بلافاصله به ما گزارش دادند. آنها می گفتند که “اینها حملات هوایی روسها است” اما در عین حال اطلاعات خیلی روشن نبود زیرا افراد دیگر و کارکنان دیگری در محل حادثه گزارش می کردند که گلوله باران زمینی صورت می گیرد.»

در حالی که ترکیه مسئولیت حملات روز دوشنبه را متوجه روسیه می داند، اما ریاض حداد، سفیر سوریه در مسکو روز گذشته از وجود شواهدی مبنی بر عدم دخالت نیروهای نظامی روسیه در این حملات هوایی سخن گفت. ریاض حداد تخریب بیمارستانها در کشورش را نتیجه حملات هوایی آمریکا دانست.

در همین حال سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «با تشدید بمبارانها بویژه در شمال سوریه روبرو هستیم. ما این مسئله را قویا محکوم کرده ایم و صادقانه بگویم که فکر می کنیم خلاف تعهداتی است که روز جمعه در مونیخ مورد پذیرش واقع شد و همچنین خلاف منافع مشترکمان جهت کاهش خشونت و اجازه به غیرنظامیان برای دریافت کمکهای بشردوستانه است، امری که اهمیتی حیاتی دارد.»

از طرف دیگر برخی تصاویر منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی نیروهای ترکیه را در حال گلوله باران مواضع یگان های مدافع خلق در مرز با سوریه نشان می دهد. شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز سه شنبه این امر را به درخواست روسیه بررسی کند.

هدف ترکیه از این حملات جلوگیری از به دست گرفتن کنترل شهر اعزاز در هشت کیلومتری مرز توسط شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک عنوان می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شبه‌نظامیان شبیحه؛ ابزاری برای سرکوب اعتراضات و گریز از اتهام «جنایات جنگی» در سوریه

جدال هوایی شبانه میان دمشق و تل‌آویو؛ انفجار مهیبی جنوب اسرائیل را لرزاند

حوثی‌ها تنها گروه مورد حمایت ایران با توان بالقوه موشکی تا خاک اسرائیل نیستند