گروه ویسگراد خواهان محافظت بیشتر از مرزها برای جلوگیری از ورود مهاجران شد

گروه ویسگراد خواهان محافظت بیشتر از مرزها برای جلوگیری از ورود مهاجران شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

همزمان با بیست و پنجمین سالگرد تاسیس گروه ویسگراد، رهبران کشورهای مجارستان، چک، لهستان و اسلواکی نسبت به پیدایش خطوط جدایی در میان کشورهای اروپا

آگهی

همزمان با بیست و پنجمین سالگرد تاسیس گروه ویسگراد، رهبران کشورهای مجارستان، چک، لهستان و اسلواکی نسبت به پیدایش خطوط جدایی در میان کشورهای اروپا هشدار دادند. در نشست رهبران این گروه که در پراگ برگزار شد، مسالۀ خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیۀ اروپا و تاثیر آن بر اتباع شاغل این کشورها در بریتانیا نیز از موضوعات مورد بحث بود.

این کشورها همچنین خواهان متوقف کردن موج مهاجرت به سوی اروپا در مرزهای یونان و حتی پیش از آن یعنی در مرزهای ترکیه شده اند. رهبران گروه ویسگراد از اتحادیۀ اروپا خواستند با همکاری نزدیک با ترکیه در مسالۀ پناهجویان، «گارد مرزبانی اروپایی» را در مرزهای این کشور ایجاد کند.

بئاتا شیدلو، نخست وزیر لهستان در این نشست گفت: « نقشۀ جایگزینی که در بیانیۀ ما به آن اشاره شده است در جهت مخالفت با اتحادیۀ اروپا نیست و ضدیتی هم با برنامه های اجرایی این اتحادیه ندارد. از تمام اعضای اتحادیۀ اروپا دعوت می کنیم با ما مشترکا وارد عمل بشوند. ما خواهان این اقدامات برای کمک به کشورهای بالکان هستیم که عضوی از این اتحادیه هستند و این [پیشنهادات] را بخشی از فعالیت و سهمی می دانیم که در اتحادیۀ اروپا داریم.»

از مقدونیه و بلغارستان نیز به عنوان دو کشوری که با خیل مهاجران روبرو هستند، برای شرکت در نشست ویسگراد دعوت شده بود. مقامات این کشورها از جمله نخست وزیر مجارستان تقویت مرزها و احداث حصارهای چند لایه و افزایش شمار پلیس مرزی را برای جلوگیری از ورود مهاجران به عنوان راه حل پیشنهاد کرده اند.

شورای اتحادیۀ اروپا قرار است روزهای هجدهم و نوزدهم فوریه نشستی را در بروکسل برگزار کند. این نشست دو موضوع مهاجران و «بریکسیت» یا تصمیم بریتانیا به برگزاری همه پرسی برای خروج از این اتحادیه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«دانشگاه‌های خصوصی نمی‌خواهیم»؛ دانشجویان یونان خشمگین از تصمیم پارلمان با پلیس درگیر شدند

کشتی یونانی پس از آنکه در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت به بندر عدن رسید

اتحادیه اروپا ماموریت «اسپایدز» را برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ آغاز کرد