سایت گرشاد در ایران فیلتر شد

سایت گرشاد در ایران فیلتر شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک روز پس از آغاز به کار اپلیکیشن گرشاد، برخی گزارش ها از ایران حاکی از آن است که سایت ارائه دانلود این اپلیکیشین در ایران فیلتر شده است. سایت کمپین

آگهی

یک روز پس از آغاز به کار اپلیکیشن گرشاد، برخی گزارش ها از ایران حاکی از آن است که سایت ارائه دانلود این اپلیکیشین در ایران فیلتر شده است.

سایت کمپین بین المللی حقوق بشر برای ایران به نقل از یکی از گردانندگان این اپلیکیشن گزارش کرده است که « استقبال از این اپلیکیشن در حدی بوده است که امکانات کنونی سرورهایشان جوابگو نیست و باید آن را به سرعت بهینه کرد.»

گروهی از شهروندان ایران هنگام تردد در شهرها برای روبرو نشدن با «گشت ارشاد» اپلیکیشنی را به نام «گرشاد» طراحی کردند. در اپلیکیشن «گرشاد»، نقشه شهرهای مختلف ایران وجود دارد که با اطلاعاتی از آخرین نقاط حضور «گشت ارشاد» در لحظه به روز می شود. گرشاد در حال حاضر فقط برای سیستم عامل اندروید آماده شده است.

سایت گرشاد در توضیح کارآیی این اپلیکیشن نوشته است: «گرشاد یک نقشه از شهرهای مختلف ایران است ، به همراه اطلاعات به روز از آخرین نقاطی که گشت ارشاد در آنجا حضور دارد. شما با نگاه کردن به نقشه شهری که در آن زندگی می کنید می توانید مسیر هایی را انتحاب کنید که احتمال برخورد با گشت در آن ها کمتر باشد. همزمان وقتی به یک گشت ارشاد در نقطه ای از شهر برمی خورید، می توانید با صرفا چند ثانیه و به راحتی، مکان آن را در گرشاد نشانه گذاری کنید و دیگر شهروندان را از گرفتار شدن در دام نجات دهید.»

سایت گرشاد در مورد نحوه خدمات رسانی به کاربران خود نیز نوشته است: «اطلاعات مکانی گشت ها توسط خود شهروندان گزارش می شود و دقت گرشاد به همکاری و دقت خود شما بستگی دارد… اگر در یک شهر تعداد زیادی از شهروندان از گرشاد استفاده کنند و گزارش کردن گشت ها را جدی بگیرند، گرشاد بسیار دقیق خواهد بود و اگر در شهر دیگری تنها افراد اندکی مکان گشت ها را گزارش کنند ممکن است گشت های زیادی در نقشه دیده نشود و افراد زیادی گرفتار مزاحمت های گشت امنیت اخلاقی شوند. ما تمام تلاش مان را برای ارائه پشتیبانی مناسب می کنیم اما در نهایت این شما هستید که درباره موفقیت و شکست گرشاد تصمیم می گیرید.»

App that Detects Morality Police is Blocked in Iran within 24 Hours of its Debut https://t.co/svkKwKZLV2 via ICHRI</a> <a href="https://t.co/EX0RqQoeJ5">pic.twitter.com/EX0RqQoeJ5</a></p>&mdash; Omid Memarian (Omid_M) 9 Février 2016

این وب سایت در توضیح چرایی راه اندازی این اپلیکیشن نوشته است: «چرا ما باید به خاطر بدیهی ترین حق مان که انتخاب لباسی است که می پوشیم تحقیر شویم؟ سایت ها و شبکه های اجتماعی پر است از عکس ها و فیلم های زنان بی گناهی که توسط مامورین گشت ارشاد کتک می خورند و روی زمین کشیده می شوند. بنابر اعلام نیروی انتظامی فقط در عرض یک سال ۲۰۷ هزار نفر وادار به دادن تعهد کتبی شده و ۱۸ هزار نفر را هم به دادگاه فرستاده اند. پلیس باید تامین کننده امنیت شهروندان باشد و نه عامل وحشت و هراس.»

در توضیح نوشته شده: اپلیکیشن اندروید گرشاد راه حلی است برای شهروندان تا بدون روبرو شدن با گشت ارشاد تردد کنند. pic.twitter.com/ZXFuMvH1L5

— Mahboobeh Khansari (@mahboobeh20) 9 Février 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد