مصر اتهام دست داشتن پلیس در مرگ دانشجوی ایتالیایی را رد کرد

مصر اتهام دست داشتن پلیس در مرگ دانشجوی ایتالیایی را رد کرد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مقامات دولتی مصر روز دوشنبه برای نخستین بار از زمان کشف جسد دانشجوی ایتالیایی که در این کشور به قتل رسیده است، به این امر واکنش نشان دادند. دولت

آگهی

مقامات دولتی مصر روز دوشنبه برای نخستین بار از زمان کشف جسد دانشجوی ایتالیایی که در این کشور به قتل رسیده است، به این امر واکنش نشان دادند. دولت ایتالیا انگشت اتهام خود را به سوی نهادهای اطلاعاتی مصر و پلیس این کشور گرفته اما مجدی عبدالغفار، وزیر کشور با رد این اتهامات پلیس مصر را مبری از چنین رفتارهایی دانست.

وی در یک کنفرانس خبری به همین مناسبت گفت: «این اتهامات غیرقابل قبول است و هیچ تقصیری متوجه پلیس امنیتی مصر نیست. سازمان های اطلاعاتی مصر هیچگاه پیش از این با چنین اتهاماتی روبرو نبوده اند.» وزیر کشور مصر همچنین دستگیری این دانشجو ایتالیایی توسط پلیس را تکذیب و افزوده است دولت این کشور اجازه نخواهد داد «چنین توهمی را بر سر زبان بیاندازند.»

جولیو رجینی، دانشجوی ۲۸ سالۀ ایتالیایی روز بیست و پنجم ژانویه در قاهره ناپدید و سرانجام جسد وی سوم فوریه در حالیکه آثار شکنجۀ شدید به روی آن دیده می شد، در یک گودال در نزدیکی قاهره کشف شد. این امر به یک تنش میان رم و قاهره تبدیل شده و وزارت خارجۀ ایتالیا سفیر مصر در این کشور را برای ادای توضیحات در این زمینه فرا خوانده است. وزیر خارجۀ ایتالیا با بیان اینکه «به بخشی از حقیقت بسنده نخواهد کرد» از مقامات مصر خواسته است عاملان اصلی قتل این تبعۀ ایتالیایی را دستگیر و محاکمه کنند.

خبرنگار یورونیوز از قاهره می گوید: «هیات ایتالیایی طی روزهای گذشته در کنار تیم تحقیقاتی مصر در قاهره بررسی های خود را صورت داده اند اما هنوز دلایل مرگ این جوان مرموز و ناشناخته باقی مانده است. دولت مصر برای کشف حقیقت و شناسایی عاملان شکنجه و قتل این جوان تحت فشار است.»

پیکر این دانشجوی ایتالیایی که به منظور تحقیقات برای تکمیل پایان نامۀ دکترای خود با موضوع انقلاب مصر و جنبش های کارگری به مصر سفر کرده بود، برای کالبدشکافی به رم منتقل شده است. به گزارش منابع خبری ایتالیایی، به روی جسد جولیو رجینی آثار سوختگی با سیگار، جراحت چاقو و شکستگی های متعدد دیده می شود و ناخن های دست و پای این جوان دانشجوی ایتالیایی نیز کشیده شده است.

به گفتۀ سازمان های مدافع حقوق بشر، شکنجه و زندان های بی دلیل از جمله رفتارهایی است که پلیس مصر علیه مخالفان به کرات اعمال می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟