ایران: درخواست ۳ نماینده آمریکا برای سفر به تهران بررسی می‌شود

ایران: درخواست ۳ نماینده آمریکا برای سفر به تهران بررسی می‌شود
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسین جابری‌انصاری، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: درخواست ۳ نماینده آمریکایی برای سفر به تهران در کمیته‌ای بررسی می‌شود.

سه نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفته‌اند که مایلند به ایران سفر کنند. مایک پمپئو، لی زلدین، و فرانک لوبیوندو از دفتر حافظ منافع ایران تقاضای ویزای ایران کرده‌اند.

در همین راستا خبرنگاری از سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد درخواست این سه نماینده جمهوری‌خواه آمریکا برای سفر به ایران و نظارت بر انتخابات هفتم اسفند پرسید که انصاری در پاسخ گفت: آنچه که اتفاق افتاده در نگاه اولیه یک اقدام سیاسی و تبلیغاتی و با هدف جنجال‌آفرینی است.

وی افزود: سیاست ایران به طور کامل جلوگیری و مخالفت با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی کشور است. استقلال ملت و دولت ایران از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که اهتمام‌ها در راستای حفظ این دستاورد است و ما با هیچ بهایی این دستاورد را نقض نمی‌کنیم و آن را کنار نخواهیم گذاشت.

جابری‌انصاری در مورد صدور روادید برای سفر اتباع ایالات متحده به ایران گفت: در کمیته ویژه‌ای این درخواست‌ها بررسی می‌شود و درخواست این نمایندگان نیز در این کمیته مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

ایران: ظریف در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دعوت برای کنفرانس امنیتی مونیخ در بالاترین سطوح انجام شده و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در این اجلاس حضور خواهد یافت. ظریف سال گذشته نیز در کنفرانس مونیخ حضور داشت.

جابری انصاری با اعلام این خبر افزود: طبق آنچه که اعلام شده قرار است ادامه گفتگوها در مورد بحران سوریه نیز در مونیخ برگزار شود و اگر چنین نشستی برگزار شود ایران علاوه بر شرکت در اجلاس امنیتی مونیخ در نشست مورد اشاره نیز شرکت خواهد داشت.

کنفرانس امنیتی مونیخ روزهای ۱۲ تا ۱۴ فوریه (۲۳ تا ۲۵ بهمن) برگزار خواهد شد. قرار است در حاشیه این کنفرانس نشستی نیز درباره وضعیت سوریه با شرکت نمایندگان ۲۰ کشور برگزار شود. این نشست در چارچوب مذاکرات صلح سوریه در ژنو برگزار می‌شود.

گفته می‌شود که علاوه بر جواد ظریف از ایران، عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان نیز در آن شرکت خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا روحانی از حمله به عین‌الاسد بی‌خبر بود؟ پاسخ کیهان: محرمانه بود، فقط ۱۰ نفر خبر داشتند

واشنگتن‌پست: ایران با دو هدف متفاوت خواستار خویشتنداری گروه‌های مسلح در عراق و لبنان شده است

واکنش وزارت امور خارجه ایران به سفر بازیگر آمریکایی فیلم‌های پورن؛ ویتنی رایت چگونه به تهران رسید؟