نشست وزیران بهداشت آمریکای جنوبی برای مقابله با ویروس زیکا

نشست وزیران بهداشت آمریکای جنوبی برای مقابله با ویروس زیکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سازمان جهانی بهداشت نسبت به گزارشهای منتشر شده مبنی بر انتقال ویروس زیکا از طریق آمیزش جنسی ابراز نگرانی کرد. پیش از این، پژوهشگران اعتقاد داشتند که

آگهی

سازمان جهانی بهداشت نسبت به گزارشهای منتشر شده مبنی بر انتقال ویروس زیکا از طریق آمیزش جنسی ابراز نگرانی کرد. پیش از این، پژوهشگران اعتقاد داشتند که ویروس خطرناک زیکا از طریق نوعی پشه یا از طریق مادر به نوزاد و در هنگام تولد منتقل می شود. اما به گفته یک نهاد کنترل بیماریها در آمریکا فردی در ایالت تگزاس از طریق آمیزش جنسی با فردی که به ونزوئلا سفر کرده بود، به ویروس زیکا آلوده شده است.

تا کنون این ویروس در بیش از بیست کشور آمریکای جنوبی دیده شده است و این نگرانی وجود دارد که به کشورهای دیگر جهان سرایت کند.

وزیران بهداشت کشورهای آمریکای جنوبی برای گفتگو درباره راه های مقابله با این ویروس در اروگوئه گرد هم آمده اند. وزیر بهداشت کشور میزبان به خبرنگان گفت که بر اساس تخمینها تا پایان سال جاری میلادی حدود چهار میلیون نفر دیگر مبتلا به این ویروس شناسایی خواهند شد.

سازمان جهانی بهداشت می گوید که ویروس زیکا به احتمال زیاد عامل نوعی اختلال رشد مغز، موسوم به میکروسفالی است که بر اثر آن دور سر بیمار کوچک باقی می ماند.

ویروس زیکا برای اولین بار حدود هفتاد سال قبل در آفریقا مشاهده شد، اما از سال گذشته نشانه هایی از وجود آن در برزیل و کشورهای همسایه برزیل دیده شد. مقامهای بهداشتی السالوادور به زنان این کشور توصیه کرده اند که از بیم انتقال ویروس زیکا به نوزادان، دست کم تا دو سال آینده بارادر نشوند.

با وجود تلاشهای صورت گرفته برای یافتن واکسنی برای ویروس زیکا دانشمندان می گویند که کشف واکسن ممکن است ماه ها یا شاید سالها طول بکشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ویروس زیکا چیست؟

یافته‌ تازه محققان: تنها ۲ شب کم‌خوابی می‌تواند باعث شود احساس پیری کنید

تصاویری از پدیکور فیل‌های باغ‌وحش کلن در آلمان