کمپین سلامتی در برزیل به نبرد با زیکا می رود

کمپین سلامتی در برزیل به نبرد با زیکا می رود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شش ماه مانده به آغاز مسابقات المپیک ریو دو ژانیرو، شیوع زیکا سبب اختلال در روند آماده شدن برزیل برای این رویداد ورزشی شده است. کمپین سلامتی در برزیل

آگهی

شش ماه مانده به آغاز مسابقات المپیک ریو دو ژانیرو، شیوع زیکا سبب اختلال در روند آماده شدن برزیل برای این رویداد ورزشی شده است.

کمپین سلامتی در برزیل برای رویارویی با این بیماری واگیردار راه پیشگیری را برگزیده و بیش از همه نسبت به زنان باردار توجه دارد.

یک زن باردار در ریو دو ژانیرو می گوید: «روزانه و هر ۲۰ دقیقه من از مواد دفع حشرات استفاده می کنم و لباس های بلند می پوشم ولی با این گرما آسان نیست.»

از ابتدای ژانویه سال گذشته میلادی، ویروس زیکا در این کشور شایع شد. در ابتدا پزشکان قادر به تشخیص نبودند و گمان می کردند که بیماران دچار نوعی عفونت شده اند.

دولت برزیل پیشنهاد کرده که زنان باردار از سفر به این کشور خودداری کنند و سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرده است که شیوع ویروس زیکا مشکلی اضطراری در رابطه با سلامت عمومی است ولی کمیته برگزاری المپیک ۲۰۱۶ می گوید خطری متوجه سلامت ورزشکاران نخواهد بود.

مقامات دولتی با اعلام اینکه شمار پشه ها در ماه اوت به شدت کاهش می یابد وعده داده اند که در مبارزه علیه ویروس زیکا سربلند باشند.

مسوول امور پزشکی کمیته برگزاری المپیک ریو دو ژانیرو می گوید: «احتمال گسترش زیکا در طول برپایی مسابقات المپیک زیاد نبوده و این خطر درحال حاضر چندان مهم نیست.»

با وجود این خوش بینی درباره شیوع ویروس زیکا، شرکت های خطوط هواپیمایی پیشنهاد استرداد پول بلیت های رزرو شده یا تغییر تاریخ پرواز را به زنان باردار داده اند. از سوی دیگر گردشگران به سفر به برزیل ادامه می دهند و به نظر می رسد اخبار منتشر شده چندان بر تصمیم آنان اثر گذار نبوده است.

پیتر، یک گردشگر بریتانیایی در فرودگاه ریو دو ژانیرو است که می گوید: «آنچه در اخبار اروپا می شنویم ترساننده است ولی سبب نمی شود مردم از سفر به اینجا بازبمانند. این کشور جایی زیبا برای دیدن است.»

در حال حاضر از پیشمانی گردشگران برای سفر به کشورهایی مثل برزیل و شیلی که خطر ابتلا به ویروس زیکا در آن وجود دارد خبری نیست با این حال میزان فروش بیمه های مسافرتی افزایش یافته است.

تاکنون شیوع ویروس زیکا در ۹ کشور آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی گزارش شده است و تنها در ۲۰ درصد از مبتلایان، علائم ابتلا به این ویروس از جمله دانه های پوستی و سرخی چشم ها دیده می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترس از ویروس «زیکا» بر جشنواره «ریو» سایه افکنده است

ایتالیا؛ پل «تبتی»‌ با ارتفاع ۱۷۵ متر در اومبریا قول یک پیاده‌روی نفس‌گیر را به شما می‌دهد

آهنرباهای یخچالی؛ سوغاتی‌هایی که «بهتر از عکس‌ها‌» خاطرات تعطیلات را تداعی می‌کنند