مراسم جوایز میشلن فرانسه در غیاب آشپز برتر جهان

مراسم جوایز میشلن فرانسه در غیاب آشپز برتر جهان
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنوا ویولیه چندی پیش عنوان بهترین آشپز جهان را از سوی دولت فرانسه دریافت کرده بود

آگهی

مراسم رونمایی از کتاب راهنمای میشلن برای بهترین رستورانها در سال ۲۰۱۶، روز دو شنبه در غیاب برترین آشپز جهان در پاریس برگزار شد. بنوا ویولیه، آشپز فرانسوی – سوئیسی مالک رستوران ویولیه در شهر کریسیه نزدیک لوزان سوئیس، تنها یک روز پیش از این مراسم در سن ۴۴ سالگی درگذشت. پلیس احتمال می دهد که او خودکشی کرده باشد.

ژان فرانسوا پیژ آشپز یک رستوران فرانسوی که نشان دو ستاره میشلن دارد، می گوید: «به دلیل مرگ بنوا فضا بسیار سنگین و غمزده است. ما در غم همسر و پسرش و نیز پرسنل رستوران شریک هستیم.»

شرکت کنندگان در مراسم به احترام همکار خود یک دقیقه سکوت کردند. بنوا ویولیه چندی پیش عنوان بهترین آشپز جهان را از سوی دولت فرانسه دریافت کرده بود.

شرکت لاستیک سازی میشلن همه ساله کتاب راهنمای بهترین رستوران ها را در فرانسه و چندین کشور دیگر در قالب کتابی به نام «کتاب سرخ» منتشر می کند. به طوری که تعداد ستاره های میشلن هر رستوران نشان دهنده کیفیت غذای آن است. سه ستاره میشلن بالاترین نشان رستوران در فرانسه است.

از جمله برندگان سه ستاره مراسم امسال آلن دوکاس، آشپز رستوران هتل «پلازا آتنه» و کریستیان لوسکوئر، آشپز رستوران «لوسنک» بودند. در میان برگزیدگان امسال نام سه آشپز ژاپنی در پاریس نیز به چشم می خورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«بهترین آشپز جهان» درگذشت

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند

ده ماه حبس برای مادری که فرزندانش را در خانه تنها گذاشت تا به جشن تولد برود