آغاز بررسی لایحۀ جنجالی «آزادی همزیستی» همجنسگرایان در سنای ایتالیا

آغاز بررسی لایحۀ جنجالی «آزادی همزیستی» همجنسگرایان در سنای ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سنای ایتالیا روز پنجشنبه بررسی لایحۀ آزادی همزیستی یا زندگی مشترک همجنسگرایان را آغاز کرد. پیمان زندگی مشترک همجنسگرایان در ایتالیا از موضوعات بحث

آگهی

سنای ایتالیا روز پنجشنبه بررسی لایحۀ آزادی همزیستی یا زندگی مشترک همجنسگرایان را آغاز کرد.

پیمان زندگی مشترک همجنسگرایان در ایتالیا از موضوعات بحث برانگیزی است که موجب شکاف عمیق میان سیاستمداران و شهروندان این کشور شده است. این اختلاف حتی در بین کابینه دولت ماتئو رنزی نیز هویداست. برخی از آنها موافق و برخی دیگر مخالف این لایحه هستند.

همزمان با جلسه نمایندگان٬ در بیرون ساختمان سنا هواداران آزادی همزیستی زوج های همجنس تجمع کرده و خواهان تصویب این لایحه شدند که از آن به عنوان « قانون چیرینا» نام می برند .

اریلنا گراسادونیا٬ مدیر انجمن والدین همجنسگرا گفت: «مبارزه طولانی و ادامه دار است. هنوز چیزی تصمین نشده و قطعی نیست. باید خیلی هشیار باشیم و مباحث مربوط به لایحه پیشنهادی سناتور مونیکا چیرینا را با دقت دنبال کنیم. این قانون در شکل کنونی اش شروع خوبی است برای رسیدن به برابری.»

ایتالیا از آخرین کشورهای اروپای غربی محسوب می شود که تاکنون حقوق زوج های همجنس مانند آزادی همزیستی و فرزندپذیری را به رسمیت نشناخته است.

مخالفان همزیستی زوج های همجنس نیز در تجمعی دیگر مخالفت خود را با این لایحه نشان دادند. جیورجیا ملونی٬ از جناح راست گفت: «این٬ قانونی ریاکارانه و شرم انگیز است که برای ثروتمندان تنطیم شده. آنها در حال قانونی کردن فرزند پذیری برای زوج های همجنسی هستند که توان مالی کافی برای گرفتن فرزند دارند. این قانون٬ قانون التون جان است.»

پس از دو هفته کار بر روی این لایحه٬ سنا تا اواسط ماه فوریه نظر خود را اعلام خواهد کرد.

پیشتر نیز دهها تن از هواداران آزادی همزیستی همجنسگرایان با برپایی تجمعی در سراسر ایتالیا حمایت خود را از این لایحه نشان داده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

سالی یک میلیون یورو در حوض ترِوی رم؛ سکه‌هایی که گردشگران در آب‌نماها می‌ریزند کجا می‌رود؟

شکاف بین راست‌های افراطی برای انتخابات اروپا؛ اختلاف‌ها بر سر چیست؟