قانون ضد مهاجرتی دانمارک نگرانی پناهجویان را برانگیخته است

قانون ضد مهاجرتی دانمارک نگرانی پناهجویان را برانگیخته است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تصویب قانون جدید توسط پارلمان دانمارک برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور انتقاد گروه های مدافع حقوق بشر، کمیسیون اروپا و کمیساریای عالی

آگهی

تصویب قانون جدید توسط پارلمان دانمارک برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور انتقاد گروه های مدافع حقوق بشر، کمیسیون اروپا و کمیساریای عالی پناهندگان را برانگیخته است.

یک تا سه سال انتظار برای پناهجویان تا خانواده هایشان به آنها بپیوندند. این موضوع موجب نگرانی بسیاری از پناهجویانی شده که خانواده هایشان دور از آنهاست. فهد٬ پناهجوی سوری که به تازگی وارد دانمارک شده می گوید: « چه کسی می تواند سه سال بدون فرزندانش زندگی کند. ما هر شب از طریق تلفن با هم صحبت می کنیم. آنها دور از اینجا گریه می کنند و از من می خواهند که آنها را بیاورم پیش خودم.»

پناهجویانی که از مناطق بحران زده گریخته اند به امید زندگی بهتر به هر آب و آتشی زده اند تا خود را به اروپا برسانند. شرف الدین٬ پناهجوی افغان از نگرانی ایش نسبت به وضع این قانون می گوید: «احساس عجیبی توام با استرس٬ نگرانی و فشار عصبی دارم. برای اینکه زمان زیادی طول می کشد تا وضعتان روشن شود. بعد از اینکه درخواست پناهندگی تان پذیرفته شد وضع چنین قوانین سختی شما را نسبت به آینده و سرنوشت تان نگران می کند.»

لایحه ای که به تصویب پارلمان دانمارک رسیده برای اجرایی شدن باید به تایید پادشاه این کشور برسد. گفته می شود این قانون از اوایل ماه فوریه به اجرا گذاشته خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آتش‌سوزی در دانمارک؛ ساختمان قدیمی بورس کپنهاگ در میان شعله‌ها سوخت

اتحادیه اروپا طرح اعزام پناهجویان به کشورهای ثالت را مدنظر دارد

روسیه سیاست مهاجرتی خود را بازبینی می‌کند