انفجار انتحاری در استانبول؛ دست کم ۱۱ کشته

انفجار انتحاری در استانبول؛ دست کم ۱۱ کشته
Copyright 
نگارش از مهران احمدی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

وقوع انفجاری در مرکز شهر استانبول دست کم ۱۱ کشته و ۱۴ زخمی بر جای گذاشت. به گفته مقامات ترکیه ۸ شهروند آلمانی، دو تبعه کره جنوبی و یک شهروند هم اهل

آگهی

وقوع انفجاری در مرکز شهر استانبول دست کم ۱۱ کشته و ۱۴ زخمی بر جای گذاشت. به گفته مقامات ترکیه ۸ شهروند آلمانی، دو تبعه کره جنوبی و یک شهروند هم اهل پرو در میان کشته شدگان به چشم می خورند.

پیش از این احمد داووداغلو، نخست وزیر ترکیه اعلام کرده بود که تمام قربانیان این انفجار اتباع خارجی بودند. به گفته مقامات ترکیه عامل این انفجار انتحاری از اعضای گروه داعش و اهل سوریه بوده است.

از طرف دیگر دولت ترکیه به دنبال انفجار روز سه شنبه از برگزاری جلسه فوق العاده دولت این کشور به ریاست نخست وزیر ترکیه خبر داد.

انفجار صبح روز سه شنبه در حوالی میدان سلطان احمد شهر استانبول رخ داد که از محله های تاریخی و مورد علاقه گردشگران در این شهر محسوب می شود.

در پی انفجار امروز دولت آلمان از شهروندان خود خواست که از تردد در مناطق توریستی شهر استانبول بپرهیزند.

پلیس و نیروهای امدادی پس از وقوع این انفجار ضمن تخلیه محل حادثه، جستجو و تحقیق در مورد این انفجار را آغاز کردند.

منبعی در دفتر نخست وزیری ترکیه ضمن تایید کشته شدن ۸ شهروند آلمانی در انفجار امروز استانبول، اعلام کرد که احمد داووداغلو مراتب را به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اطلاع داده و به او تسلیت گفته است.

انفجار در استانبول در حالی رخ می دهد که ترکیه عضو ائتلافی به رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه داعش در عراق و سوریه است. دولت ترکیه همچنین در جنوب شرقی این کشور با شبه نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه، پ کا کا، در حال مبارزه است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تاکید مرکل بر لزوم مقابله جدی تر با تروریسم بین المللی

انفجار استانبول؛ شاهدان از جو وحشت می گویند

قاطعیت علیه تروریسم، پاسخ رئیس جمهوری ترکیه به حادثه استانبول