سومین پیروزی کریستوفرسن در مارپیچ کوچک

سومین پیروزی کریستوفرسن در مارپیچ کوچک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هنریک کریستوفرسن نروژی به پیشتازی خود در مسابقات مارپیچ کوچک ادامه می دهد. هنریک ۲۱ ساله با ارائه نمایشی بی نقص فاتح چهارمین مرحله رقابت های این فصل

آگهی

هنریک کریستوفرسن نروژی به پیشتازی خود در مسابقات مارپیچ کوچک ادامه می دهد. هنریک ۲۱ ساله با ارائه نمایشی بی نقص فاتح چهارمین مرحله رقابت های این فصل شد.

او در مجموع دو رقابت صبح و بعد از ظهر با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۵۱ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه بهترین نمایش را داشت. هنریک با کسب این پیروزی که سومین پیروزی فصل اوست، ۳۸۰ امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول این رشته مستحکم تر کرد.

مارسل هیرشر اتریشی با تنها ۶ صدم ثانیه اختلاف نسبت به حریف نروژی خود به مقام دوم رسید. دارنده مدال نقره المپیک سوچی با بیش از ۸۰۰ امتیاز صدرنشین جدول کلی مسابقات است.

الکساندر خوروشیلوف روس هم به جایگاه سوم بسنده کرد. الکساندر ۳۱ ساله در نخستین دور مسیر را در ۵۵ ثانیه و ۲۱ صدم ثانیه طی کرد و بهترین زمان را بدست آورد، ولی در ادامه نتوانست برتری خود را حفظ کند.

All hail the new king of #slalom, H_Kristoffersen</a>! <a href="https://t.co/sLkVWFfBx2">https://t.co/sLkVWFfBx2</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/fisalpine?src=hash">#fisalpine</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/adelboden16?src=hash">#adelboden16</a> <a href="https://t.co/EHOP0hITJe">pic.twitter.com/EHOP0hITJe</a></p>&mdash; SkiRacing.com (SkiRacingCom) 10 Janvier 2016

نظر فرانک پیکارد، کارشناس برنامه درباره پیست «کونیزبرگر» سوئيس

این پیست بازتاب دهنده تاریخ ورزش اسکی است. دور تا دور آن به خوبی احاطه شده است. اسکی باز باید با آمادگی بدنی بالای روی این پیست برود، زیرا طول آن زیاد است.

در انتهای پیست یک شیب تند است که پس از عبور از آن اسکی باز را اکثر تماشاگران می توانند ببینند. این امر به جذابتر شدن رقابت کمک می کند. پیش تر این پیست ناشناخته بود، ولی حالا یکی از مراحل حساس فصل اینجا برگزار می شود.

#Adelboden et sa piste du slalom géant du «Chuenisbärgli» c'est samedi #fisalpinepic.twitter.com/MqagMHNdPp

— Top Ski News (@Top_Ski_News) 7 Janvier 2016

هفته رویایی لیندسی وون

لیندسی وون، ستاره اسکی آمریکا فاتح مسابقات سوپر جی اتریش شد. دارنده مدال طلای المپیک با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۲ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه به مقام نخست رسید.

او با کسب این پیروزی ارزشمند اختلاف امتیاز خود را با لارا گوت، صدرنشین جدول کلی رقابت ها به ۳۸ امتیاز کاهش داد.

او در اتریش هم در ماده سوپر جی و هم در رشته سرعت روی جایگاه نخست ایستاد.

Coupe du monde : Lindsey Vonn remporte le super-G et signe un doublé à Altenmarkt-Zauchensee https://t.co/7f6SREvMiSpic.twitter.com/Jy21wMpoZq

— L'ÉQUIPE (@lequipe) 10 Janvier 2016

لیندسی وون به آنا ماری موزآ پرول رسید

لیندسی وون روز شنبه به رکورد ۳۶ پیروزی در رشته سرعت رسید. رکوردی که در اختیار آنا ماری موزآ پرول بود. با این وجود همچنان آنا رکورددار کسب گوی بلورین است.

آنا ماری موزآ پرول، اسطوره اسکی اتریش یکی از پر افتخارترین ورزشکاران این رشته است. او در دهه ۷۰ میلادی، ۶ بار قهرمان جام جهان اسکی آلپاین شد و ۵ بار هم در جام جهانی روی سکوی نخست ایستاد.

تنها مدال طلایی که در کلکسیون او دیده نمی شد، مدال طلای المپیک بود. آنا در آخرین فصل حضورش در مسابقات در المپیک ۱۹۸۰ لیک پلاسید خوش درخشید و مدال طلای المپیک را هم به کارنامه درخشان خود اضافه کرد.

lindseyvonn</a> and Annemarie Moser-Pröll in the finish after DH in Zauchensee :) ©Reuters/GettyImages/USSkiTeam <a href="https://t.co/Q0va89Qhzg">pic.twitter.com/Q0va89Qhzg</a></p>&mdash; Lindsey Vonn Fans (lindseyvonnfans) 9 Janvier 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها