اشرف پهلوی درگذشت

اشرف پهلوی درگذشت
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اشرف پهلوی، خواهر محمد رضاه شاه پهلوی در ۹۶ سالگی در اروپا درگذشت.

روزنامه نیویورک تایمز درباره محل فوت اشرف پهلوی به نقل از روبرت اف. آرمائو، مشاور و تحلیلگر گزارش داده است که شاهزاده اشرف در خانه خود درگذشته است. این منبع افزود که به دلایل امنیتی محل اقامت وی را اعلام نمی کند. با این حال بسیاری از رسانه های فارسی زبان، محل فوت را مونت کارلو عنوان کرده اند. رضا پهلوی، فرزند ارشد آخرین پادشاه ایران، با انتشار پیامی درباره شاهزاده اشرف پهلوی نوشت: «ایشان با قلبی آکنده از مهر به وطن در راستای بهبود زندگی اجتماعی مردم و پیشبرد حقوق زنان، رفاه اجتماعی و مبارزه با بیسوادی در ایران و در عرصه بین المللی تلاش های چشمگیری کرد.»

اشرف پهلوی علاوه بر تاسیس و رهبری شورای عالی جمعیت زنان و سازمان زنان ایران، نخستین نماینده زن این کشور در سازمان ملل متحد بود و ریاست نخستین کنفرانس جهانی زنان را برعهده داشت.

اشرف پهلوی یکی از شخصیت های تاثیرگذار خاندان پهلوی بود. نیویورک تایمز به نقل از یک سند محرمانه سی آی اِی، اشرف پهلوی را یکی از بازیگران اصلی کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ معرفی کرده است.

شاهزاده اشرف پهلوی پس از انقلاب اسلامی ایران به آمریکا رفت. شهریار شفیق، فرزند وی و از افسران نیروی دریایی ارتش، در آذر ماه سال ۱۳۵۸ در پاریس به ضرب گلوله مهاجمان ناشناس کشته شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اردشیر زاهدی، وزیر خارجه دوران محمدرضا شاه پهلوی در ۹۳ سالگی درگذشت

کشته شدن ۹ نفر در یک تصادف؛ مرگبارترین حادثه رانندگی نوروزی ایران رخ داد

پایان کار احمد جنتی؛ رئیس آینده مجلس خبرگان رهبری کیست؟