مسافران از این پس در مرز سوئد و دانمارک کنترل می شوند

مسافران از این پس در مرز سوئد و دانمارک کنترل می شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سوئد از کنترل مدارک تمامی مسافرانی که از دانمارک وارد این کشور می شوند خبر داد. به گفتۀ مقامات این کشور این تصمیم برای جلوگیری از موج مهاجرت در سال

آگهی

سوئد از کنترل مدارک تمامی مسافرانی که از دانمارک وارد این کشور می شوند خبر داد. به گفتۀ مقامات این کشور این تصمیم برای جلوگیری از موج مهاجرت در سال جدید اتخاذ شده است.

پل ژوهلین، رئیس عملیاتی پلیس مالمو در سوئد در بارۀ این سیاست جدید استکهلم می گوید: «برای اجتناب از اینکه مسافران داخلی با مسافرانی که از دانمارک می آیند مخلوط نشوند، مسافران داخلی در یک سوی حصارها قرار خواهند گرفت و مسافرانی که از دانمارک قصد وارد شدن به سوئد را دارند نیز در سوی دیگر قرار می گیرند. مسافران طرف دانمارکی این حصارها کنترل خواهند شد.»

این تصمیم دولت استکهلم با اعتراض شرکت های حمل و نقل دریایی و راه آهن مواجه شده چرا که زمان مسافرت را طولانی تر می کند. شرکت راه آهن دانمارک از هم اکنون از افزایش بهای بلیط برای مسافرانی که قصد سفر به سوئد دارند خبر داده است.

این اقدام که هدف اصلی آن مقابله با ورود مهاجران و افراد بدون برگ های شناسایی به سوئد است، با واکنش هایی نیز روبرو شده است. یکی از شهروندان این کشور می گوید: «این تصمیم از جنبۀ انساندوستانه بسیار منفی است و من احساس بدی در این باره دارم.»

بنا به اعلام مقامات مرزی این کشور، این تصمیم از روز دوشنبه به اجرا گذاشته می شود و تمام افرادی که از طرق مختلف نظیر کشتی، قطار یا اتوبوس از دانمارک وارد سوئد می شوند تحت کنترل قرار خواهند گرفت. به گفتۀ مقامات ترابری دانمارک، این تصمیم سوئد بیشترین تاثیر را در ترافیک منطقۀ «اورسدوند» خواهد داشت چرا که دو کشور از سال ۱۹۵۰ از این نقطه مرزی به یکدیگر متصل شده اند.

تمامی قطارهای عازم سوئد در فرودگاه دانمارک که آخرین ایستگاه قبل از پل اتصالی میان دو کشور است، متوقف خواهند ماند و مدارک شناسایی مسافران آن کنترل خواهند شد. مقامات سوئد می گویند بدون کنترل مدارک شناسایی مسافران، هیچ قطاری اجازه ورود به سوئد را نخواهد داشت.

سوئد در نوامبر گذشته با اعلام اینکه به یک وقفه در روند پذیرش مهاجر در این کشور نیاز دارد، از اجرای برنامه های جدید برای جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور خبر داده بود. به گزارش وزارت مهاجرت سوئد در سال گذشته این کشور پذیرای دست کم ۱۶۰ هزار پناهجو بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استکهلم یک خبرنگار چینی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی اخراج کرد

پیامدهای جنگ غزه؛ سوئد برای برگزاری مسابقه یوروویژن آنهم با تدابیر امنیتی بالا آماده می‌شود

دادگاه سوئد: مالک زمینی که شهاب‌سنگ در آن سقوط کرده بود صاحب آن است