NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

کوبا؛ جشن سال نو میلادی و انقلاب کوبا در سایه گرم شدن روابط با آمریکا

کوبا؛ جشن سال نو میلادی و انقلاب کوبا در سایه گرم شدن روابط با آمریکا
Copyright 
نگارش از Euronews
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشن های سال نو میلادی در هاوانا و همزمان با پنجاه و هفتمین سالگرد انقلاب کوبا، امسال با گرم شدن روابط میان آمریکا و کوبا رنگ و بوی متفاوتی گرفته

آگهی

جشن های سال نو میلادی در هاوانا و همزمان با پنجاه و هفتمین سالگرد انقلاب کوبا، امسال با گرم شدن روابط میان آمریکا و کوبا رنگ و بوی متفاوتی گرفته است.

اول ژانویه سال ۱۹۵۹ روز پیروزی انقلاب کمونیستی به رهبری فیدل کاسترو در نظر گرفته می شود. سال ۲۰۱۵ میلادی سالی استثنای در روابط آمریکا و کوباست که مردم را به تغییرات در این کشور امیدوار کرده است.

مارگاریتا مورجون، یک کتابدار اهل هاوانا می گوید: «من همیشه به انقلاب علاقمند بوده ام. امیدوارم که اتفاقات خوبی در پیش باشد و تغییراتی را شاهد باشیم که همه از آنها نفع ببرند و روابط مان با جهان و در کل همه چیز رو به بهبودی برود.»

سفارت آمریکا و کوبا در پایتخت های دو کشور در ماه ژوئیه گذشته بازگشایی شد. برای نخستین بار در یازدهم آوریل سال ۲۰۱۵ باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و رائول کاسترو رئیس جمهوری کوبا در پاناما با هم دیدار کردند. بعد از بازگشایی دو سفارتخانه در هاوانا و واشنگتن، دو کشور موافقتنامه های جداگانه ای برای حفاظت از محیط زیست و برقرار پروازهای تجاری منعقد کردند.

روابط دیپلماتیک میان آمریکا و کوبا بعد از انقلاب ۱۹۵۹ برهبری فیدل کاسترو قطع شد. بعد از آنکه رئیس جمهوری باتیستا که مورد حمایت آمریکا بود توسط انقلابیون سرنگون شد، آمریکا تحریم های اقتصادی و تجاری را علیه کوبا اعمال کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«به موهای فرفری خود می‌بالیم»؛ نمایش مدل‌های بافت مو و هنر آرایشگری کوبایی و آفریقایی در هاوانا

جابه‌جایی رکوردها در کوبا؛ فقر شدید در کشوری که روزگاری به‌عنوان منبع تغذیه پزشکی جهان شهرت داشت

ناوگان جنگی روسیه در هاوانا؛ زیردریایی و کشتی آمریکا و کانادا هم وارد آب‌های کوبا شدند