نخست وزیر جدید کرواسی تعیین شد

نخست وزیر جدید کرواسی تعیین شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رییس جمهوری کرواسی روز چهارشنبه تیومیر اورشکویچ را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور تعیین کرد. طبق قانون اساسی کرواسی، انتخاب نخست وزیر از جمله

آگهی

رییس جمهوری کرواسی روز چهارشنبه تیومیر اورشکویچ را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور تعیین کرد. طبق قانون اساسی کرواسی، انتخاب نخست وزیر از جمله اختیارات رئیس جمهور است.

آقای اورشکویچ پس از دریافت حکم نخست وزیری گفت: «من تمامی دانش و تلاش خود را صرف تشکیل یک دولت با کیفیت می کنم و امیدوارم بتوانیم مشکلات انبوه را حل کنیم. من اکثریت پارلمان و اپوزیسیون را به حمایت از تلاشهایم فرا می خوانم.»

پیش تر، محافظه کاران حزب «اتحاد دموکراتیک کرواسی» در پارلمان این کشور از نامزدی وی برای مقام نخست وزیری حمایت کرده بودند. وی برای جلب نظر رییس جمهوری کرواسی توانست امضای ۷۸ نماینده پارلمان را به دست آورد. پارلمان کرواسی ۱۵۱ کرسی دارد.

نخست وزیر جدید ۳۰ روز فرصت دارد تا کابینه خود را به پارلمان معرفی کند. در صورت ناتوانی در تشکیل کابینه، وی ۳۰ روز مهلت اضافه خواهد داشت.

اقتصاد کرواسی از سال ۲۰۰۸ با رکود مواجه هست. گرچه این کشور در سال ۲۰۱۵ توانسته تولید ناخالص ملی خود را افزایش دهد با اینحال کرواسی بیشترین نرخ بیکاری را در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا داراست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رئیس‌جمهوری کرواسی شعار «درود بر اوکراین» را با سلام هیتلری مقایسه کرد

بارندگی‌های شدید در بالکان؛ در شهرهای بوسنی و کرواسی سیل جاری شد

سه کشور صربستان، بوسنی، کرواسی برای مبارزه با تب خوکی آفریقایی درخواست کمک کردند