بلاتر: تا کنون هرگز رشوه نداده ام

بلاتر: تا کنون هرگز رشوه نداده ام
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

با تصمیم فیفا سپ بلاتر و میشل پلاتینی، دو تن از متنفذترین مدیران فوتبال به مدت هشت سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال در سطوح ملی و بین المللی

آگهی

با تصمیم فیفا سپ بلاتر و میشل پلاتینی، دو تن از متنفذترین مدیران فوتبال به مدت هشت سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال در سطوح ملی و بین المللی محروم شده اند.

هر دوی این افراد به فساد مالی متهم هستند، با این وجود وکلای این دو امیدوارند که بتوانند در مرحله تجدید نظر رای فیفا را تغییر دهند. سپ بلاتر در واکنش به تصمیم فیفا گفت: «اتهام رشوه کاملا بی اساس است و من اطمینان دارم که این حکم در مراحل بعدی دادرسی و دادگاه داوری تغییر خواهد کرد چون به هیچ عنوان واقعیت ندارد. من هرگز و هرگز در زندگی برای دریافت چیزی پیشنهاد پرداخت پول نداده ام.»

تصمیم فیفا واکنش های متفاوتی را میان اهالی فوتبال برانگیخت. تعدادی از صاحبنظران معتقدند اگرچه انتقادات زیادی متوجه بلاتر بود، اما حکم مشابه برای پلاتینی سنگین به نظر می رسد. در همین رابطه دیوید برن استاین از مدیران فوتبال انگلستان می گوید: «شکی نیست که بلاتر بر یک سازمان فاسد ریاست می کرد، اما کارنامه پلاتینی کاملا متفاوت است، اما تا کنون مواضع محکمی داشته، تا جایی که من می دانم اتحادیه فوتبال اروپا یک سازمان سالم است.»

به گفته فیفا، سپ بلاتر در سال ۲۰۱۱ یک میلیون و هشتصد هزار یورو به پلاتینی پرداخت کرده که هیچ توجیه قانونی نداشته است. در مقابل این دو می گویند مبلغ مورد ادعا حق مشاوره هایی بود که پلاتینی در سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ میلادی به بلاتر ارایه کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازنده بزرگ رسوایی فیفا کیست؟

فیفا گیت: این ماجرا همچنان ادامه دارد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد