توافق اولیه اسرائیل و ترکیه بر سر عادی سازی روابط بین دو کشور

توافق اولیه اسرائیل و ترکیه بر سر عادی سازی روابط بین دو کشور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به گفته یک مقام اسرائیلی مقامات ترکیه و اسرائیل به توافقی اولیه برای عادی سازی روابط بین دو کشور و بازگشت سفرای دو کشور به پایتخت طرف مقابل رسیده

آگهی

به گفته یک مقام اسرائیلی مقامات ترکیه و اسرائیل به توافقی اولیه برای عادی سازی روابط بین دو کشور و بازگشت سفرای دو کشور به پایتخت طرف مقابل رسیده اند.

روابط دو کشور در سال ۲۰۱۰ و پس از حمله نیروهای اسرائیلی به یک کشتی حامل فعالان حامی فلسطین و کشته شدن ۱۰ شهروند ترکیه در این حادثه رو به وخامت گذاشته بود. این کشتی قصد شکستن محاصره نوار غزه را داشت.

به گفته مقام اسرائیلی که نخواسته نامش فاش شود در چهارچوب توافق اولیه بدست آمده اسرائیل اقدام به پرداخت غرامت برای کشته شدن ۱۰ شهروند ترکیه می کند و ترکیه در مقابل از تمام مطالبات و ادعاهای خود در مورد این حادثه صرف نظر می کند.

مقامات دو کشور بر سر آغاز مذاکرات برای صادرات گاز اسرائیل به ترکیه نیز مذاکره کرده اند. این در حالی است که ترکیه نیمی از گاز طبیعی خود را از روسیه وارد می کند و روابط ترکیه با این کشور اخیرا رو به وخامت گذاشته است.

توافق اولیه بین دو کشور در جریان جلسه ای در سوئیس به دست آمده است. هر چند تاریخ امضای توافق بین دو کشور رسما اعلام نشده است اما به گفته شبکه “۱۰” تلویزیون اسرائیل انتظار می رود که این توافق در ظرف روزهای آینده به امضاء برسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بلندپروازی هواپیمایی ترکیه؛ غذا با ستارهٔ میشلن، و تربیت خلبان برای دنیا

سیل در آنتالیای ترکیه دستکم یک قربانی گرفت

آتش‌سوزی‌های یونان؛ تلاش آتش‌نشانان برای نجات صومعه‌ای در نزدیکی آتن