دو رقیب انتخابات اسپانیا، رو در روی هم قرار گرفتند

دو رقیب انتخابات اسپانیا، رو در روی هم قرار گرفتند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مناظره انتخاباتی اسپانیا همان طور که انتظار می رفت، داغ و پرتنش برگزار شد. در یک سوی این مناظره ماریانو راخوی، نخست وزیر کنونی بود و در سوی دیگر پدرو

آگهی

مناظره انتخاباتی اسپانیا همان طور که انتظار می رفت، داغ و پرتنش برگزار شد. در یک سوی این مناظره ماریانو راخوی، نخست وزیر کنونی بود و در سوی دیگر پدرو سانچز، رهبر سوسیال دموکراتهای مخالف دولت حضور داشت.

مخالفان دولت، نخست وزیر را متهم می کنند که از پاسخگویی به اتهامهای مطرح شده در این مناظره تلویزیونی طفره رفت. حامیان دولت از طرفی می گویند که آقای سانچز با قطع کردن چندباره صحبتهای رقیب خود به او اجازه نداد که او از خود دفاع کند.

پدرو سانچز در این مناظره گفت که نخست وزیر باید احساس مسئولیت می کرد و استعفا می داد. او گفت مردم اسپانیا ۲۰ دسامبر با رای خود پاسخ نخست وزیر را خواهند داد.

ماریانو راخوی تاکید کرد که او یک سیاستمدار پاک است و به آقای سانچز توصیه کرد که اگر مدرکی علیه او دارد، از او شکایت کند و در دادگاه این مدارک را ارائه کند.

در این مناظره دو طرف بارها صحبت یکدیگر را قطع کردند.

ماریانو راخوی نپذیرفت که با رهبران دو حزب کوچکتر مناظره کند و کار مناظره با آنها را به معاون رئیس حزب سپرد.

نتایج تازه ترین نظرسنجیها در اسپانیا نشان می دهد که حزب حاکم در انتخابات ماه جاری میلادی پیروز خواهد شد اما اکثریت را در پارلمان از دست خواهد داد.
حزب چپگرای «پودموس» یا «ما می توانیم» به رهبری پابلو ایگلسیاس، که هیچ کرسی در پارلمان ندارد، شاید شگفتی آفرین انتخابات پیش رو باشد. زیرا نظرسنجی اخیر نشان می دهد که نامزدهای این حزب بر ۲۵ کرسی پارلمان تکیه خواهند زد.

دلیل اصلی کاهش محبوبیت حزب حاکم که در سال ۲۰۱۱ توانسته بود به تنهایی اکثریت را به دست بیاورد، ناتوانی دولت در عمل به مهمترین وعده انتخاباتی خود مبنی بر بهبود اوضاع بیکاری است. نرخ بیکاری در اسپانیا در طول چهار سال حاکمیت حزب مردم، فقط دو درصد کاهش پیدا کرده است و همچنان بالای بیست درصد است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راهنمای انتخابات اسپانیا ۲۰۱۵

نظام سیاسی اسپانیا در حال گذار از سیستم دو حزبی

اسپانیا: مناظره داغ و دیدنی میان نخست وزیر و رهبر حزب سوسیالیست