تاکید اسد بر مذاکره نکردن با گروههای مسلح مخالف

تاکید اسد بر مذاکره نکردن با گروههای مسلح مخالف
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بشار اسد، رییس جمهور سوریه، در واکنش به توافق اعضای برخی از گروههای مخالف برای مذاکره با دولت او، اعلام کرد که با گروههای مسلح مذاکره نخواهد کرد

آگهی

بشار اسد، رییس جمهور سوریه، در واکنش به توافق اعضای برخی از گروههای مخالف برای مذاکره با دولت او، اعلام کرد که با گروههای مسلح مذاکره نخواهد کرد.

گروههای مخالف حکومت بشار اسد در نشست دو روزه خود در ریاض، مذاکره با حکومت دمشق را به کناره گیری آقای اسد از قدرت در ابتدای روند انتقال حاکمیت در سوریه مشروط کرده بودند.

همزمان جان کری، وزیر خارجه آمریکا، که در اجلاس آب و هوا در پاریس صحبت می کرد، از وجود گرههایی در چهارچوبی که با برخی از گروههای مخالف دولت سوریه در ریاض با آن توافق شده خبر داد. او با این حال ابراز امیدواری کرد که این گرهها برطرف شود.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، هم که کشورش برای اولین بار برای کمک به اپوزیسیون میانه روی سوریه در جنگ علیه داعش اعلام آمادگی کرده، گفت: “ما در زمینه شناسایی گروههای تروریستی و کمک به سازمان ملل برای ایجاد هیئتی از مخالفان بمنظور مذاکره با دولت سوریه، به نوعی پیشرفت دست یافتیم. اگر این دو کار صورت گیرد و گروههای مخالف هم آن را تایید کنند، ما خواهیم توانست گفتگوهایمان را حتی در هفته آینده انجام دهیم.”

همزمان یک ویدئوی منتشر شده از دو گروه مسلح مخالف حکومت سوریه به نامهای گردان شانزدهم و گردان فرسان الحق، منفجر شدن یک ساختمان دولتی را در حلب نشان می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مسکو برای نابودی داعش با ارتش آزاد سوریه همکاری می کند

یک سازمان غیردولتی: هشت نفر در حملات روسیه به منطقه تحت کنترل شورشیان در سوریه کشته شدند

روسیه طرح تمدید ۹ ماهه دوره ارسال کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به شمال غرب سوریه را وتو کرد