آلمان به ائتلاف نظامی ضد داعش می پیوندد

آلمان به ائتلاف نظامی ضد داعش می پیوندد
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دولت آلمان طرح حمله نظامی به گروه داعش در سوریه را تصویب کرد. این تصمیم که در پی حوادث خونین پاریس و تشدید حملات فرانسه در سوریه گرفته شد برای تصویب

آگهی

دولت آلمان طرح حمله نظامی به گروه داعش در سوریه را تصویب کرد. این تصمیم که در پی حوادث خونین پاریس و تشدید حملات فرانسه در سوریه گرفته شد برای تصویب باید به بوندس تاگ، مجلس ملی آلمان ارائه شود. دولت آلمان با اعلام این خبر، در عین حال احتمال هر گونه همکاری با ارتش سوریه در نبرد با داعش را رد کرد.

«اورسولا وُندر لِین»، وزیر دفاع آلمان گفت: «هیچ آینده ای با اسد در نظر نخواهد بود و هیچ گونه همکاری نیز با نیروهای تحت فرمان اسد برقرار نخواهد شد. او باید در مورد این که با بمب های بشکه ای و گازهای سمی به شهروندان خود حمله کرده، پاسخگو باشد.»

ارتش آلمان با یگان هایی به استعداد کلی حداکثر ۱۲۰۰ نفر و با هواپیماهای شناسایی تورنادو و دست کم یک ناوچه به ائتلاف جهانی ضد داعش به رهبری آمریکا خواهد پیوست. در عین حال آلمان قصد انجام عملیات زمینی در سوریه را ندارد و این نیروها شامل افراد نظامی و خدمه ناو و هواپیماهای این کشور خواهند بود.

قرار است مجلس ملی آلمان رأی نهایی خود در مورد طرح مداخله نظامی این کشور در سوریه برای یک سال را تا روز جمعه اعلام کند.

در همین حال و بر اساس برخی نظرسنجی ها، ۷۱ درصد از مردم آلمان معتقدند مداخله نظامی آلمان در سوریه، باعث افزایش تهدیدهای تروریستی علیه این کشور خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجلس بریتانیا مشارکت نظامی در سوریه را به رای می گذارد

آلمان ۲۷ نفر را به اتهام توطئه برای کودتا علیه دولت محاکمه می‌کند

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟