درخواست جهانی از شرکت کنندگان در کنفرانس پاریس برای مقابله با تغییرات جوی

درخواست جهانی از شرکت کنندگان در کنفرانس پاریس برای مقابله با تغییرات جوی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در آستانه برپایی کنفرانس تغییرات آب و هوایی در پاریس ساکنان شهرهای مختلف از سراسر دنیا اقدام به برپایی راهپیمایی کردند. سازمان اکسفام در پاریس با

آگهی

در آستانه برپایی کنفرانس تغییرات آب و هوایی در پاریس ساکنان شهرهای مختلف از سراسر دنیا اقدام به برپایی راهپیمایی کردند.

سازمان اکسفام در پاریس با درست کردن صورتهای عروسکی رهبران کشورهای کلیدی شرکت کننده در این نشست و نمایش آنها در حال خوردن شام در کنار برج ایفل، عملکردشان در زمینه مقابله با تغییرات جوی را مورد انتقاد قرار داده است.

صدها جوان در پارک مرکزی توکیو در ژاپن نیز راهپیمایی با عنوان “رژه زمین” برگزار کردند. این جوانان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «اقدام اجرایی برای مقابله با تغییرات جوی هم اکنون باید صورت گیرد».

دولت ژاپن مبلغی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار برای مشارکت در برنامه های اقلیمی تا سال ۲۰۲۰ میلادی در نظر گرفته است.

در نیوزیلند نیز راهپیمایی مشابه برپا شد. در این راهپیمایی علاوه بر رهبران برخی اتحادیه ها و سازمان های غیردولتی، رهبران کلیساها نیز حضور یافتند.

در کوئینز پارک در شهر بریزبن استرالیا، گروهی با برپایی تظاهرات خواستار اقدام سریع و عملی رهبران کشورهای شرکت کننده در نشست پاریس برای مقابله با تغییرات جوی شدند. علاوه بر بریزبن، در دیگر شهرهای استرالیا نیز راهپیمایی های مشابهی برپا شد.

۱۴۷ رهبر از کشورهای مختلف سراسر جهان روز سی ام نوامبر در پاریس گرد هم می آیند تا برای مقابله با تغییرات اقلیمی تصمیم گیری کنند. سازمان ملل متحد از تمامی کشورهای عضو خواسته بصورت قاطع و جدی راهکارهایی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای در نظر بگیرند.

برپایی هرگونه راهپیمایی در پاریس و برخی دیگر از شهرهای فرانسه در پی حملات تروریستی ۱۳ نوامبر و به دلیل تدابیر امنیتی ممنوع اعلام شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چه عواملی می توانند موفقیت کنفرانس محیط زیست پاریس را تضمین کنند؟

راهپیمایی طرفداران محیط زیست در آستانه کنفرانس تغییرات آب و هوایی پاریس

بانک جهانی ۱۶ میلیارد دلار به آفریقا کمک می کند