تغییرات آب و هوایی؛ گزارش جامع سازمان ملل در آستانه کنفرانس پاریس

تغییرات آب و هوایی؛ گزارش جامع سازمان ملل در آستانه کنفرانس پاریس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فجایع طبیعی در بیست سال گذشته جان بیش از ششصد هزار تن را گرفته است. آماری که سازمان ملل در آستانه کنفرانس مهم محیط زیست پاریس آنرا منتشر کرده است. در

آگهی

فجایع طبیعی در بیست سال گذشته جان بیش از ششصد هزار تن را گرفته است. آماری که سازمان ملل در آستانه کنفرانس مهم محیط زیست پاریس آنرا منتشر کرده است.

در این گزارش سازمان ملل می بینیم که اکثر قربانیان این فجایع از کشورهای فقیری می آیند که متوسط درآمد مردم بسیار پایین تر از درآمد متوسط مردم در کشورهای توسعه یافته است. به عنوان مثال اکثر قربانیان توفان هایان در فیلیپین را افراد کم درآمد این کشور تشکیل می دهند.

توفان و سیل یکی از مهمترین سوانح مرگبار این سالها را تشکیل می دهند که البته مسئولیت بروز بخش قابل توجهی از آنها بر عهده شهروندانی است که مسائل زیست محیطی را رعایت نمی کنند.

در این میان ایالات متحده و چین، مهمترین کشورهای آلوده کننده جهان میزبان مرگبارترین و وحشتناکترین سوانح طبیعی از جمله سیل و توفان بوده اند. در این میان می توان به توفان کاترینا در آمریکا اشاره کرد.

در همین راستا سازمان ملل از تمامی کشورهای عضو خواسته تا به تصمیمات مهم مقابله با گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی تن دهند و بصورت قاطع و جدی به کاهش تولید گازهای گلخانه ای بیندیشند و جهانی سبز را برای آیندگان مهیا کنند. کنفرانس آب و هوایی پاریس موسوم به کوپ۲۱ از سی ام نوامبر آغاز می شود و بدلیل حملات پاریس در ۱۳ نوامبر ابتدا بسیاری خواهان لغو این کنفرانس شده بودند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش میزان تغییرات آب و هوایی به کمک فناوریهای نوین

سیل دبی نتیجه تغییرات آب و هوایی بود یا باروری ابرها؟

رابطه تغییرات اقلیمی و ناپدید شدن شهاب‌سنگ‌ها؛ زیان جبران‌ناپذیری که علم بشر می‌بیند